نماینده مردم در مجلس:

غربی‌ها به تعهدات برجام پایبند باشند

عباس‌زاده مشکینی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به تعهدات برجام پایبند بود، اما غربی‌ها دنبال مذاکرات جدید هستند، آن‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند پس از آن می‌توان برای مذاکرات جدید تصمیم‌گیری کرد.
کد خبر: ۴۸۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ - 16November 2021

غربی‌ها به تعهدات برجام پایبند باشند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص دور جدید مذاکرات برجام بین ایران و ۴+۱، اظهار داشت: غربی‌ها و ایالات متحده آمریکا راهی جز مذاکره و بازگشت به توافق و اجرای تعهدات ندارند، آن‌ها باید به جمهوری اسلامی تضمین دهند تا ایران بتواند به آن‌ها اعتماد کند و بهترین تضمین، پاس کردن چک‌های پاس نشده ایران نزد غربی‌ها است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ما به مذاکرات خوشبین نیستیم البته به اروپایی‌ها غربی‌ها و آمریکا هیچ وقت خوشبین نبودیم، زیرا سوابق خوبی از خود به جا نگذاشتند، اما توپ در میدان غربی‌هاست و آن‌ها باید در دور جدید مذاکرات به ایران اطمینان دهند و با دادن تضامین کافی و لازم اعتماد از دست رفته را به دست بیاورند.

وی در ادامه مطرح کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا به تعهدات برجام پایبند بود، اما غربی‌ها دنبال مذاکرات جدید هستند، آن‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند پس از آن می‌توان برای مذاکرات جدید تصمیم‌گیری کرد.

عباس‌زاده مشکینی معتقد است: احیای برجام منوط به دادن تضامین لازم از سوی غربی‌ها و ایالات متحده به ایران، جبران خسارت گذشته و لغو تمامی تحریم‌ها است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار