خطیب‌زاده:

آمریکا درصدد دخالت آشکار در امور داخلی کوبا است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا در قامت حامی اغتشاشات در کوبا ظاهر شده و با نقض آشکار قوانین مصرح بین المللی، درصدد دخالت آشکار در امور داخلی این کشور بر آمده است.
کد خبر: ۴۸۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ - 16November 2021

آمریکا درصدد دخالت آشکار در امور داخلی کوبا استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان شکست برنامه‌ریزی آمریکا در راه‌اندازی اغتشاشات سراسری و دخالت‌های آشکار ایالات متحده آمریکا در امور داخلی کشور‌های مستقل و آزادی‌خواه از جمله کوبا را محکوم کرد و خواستار پایان فوری تحریم‌های اقتصادی مالی و یک‌جانبه آمریکا علیه کوبا شد.

وی تصریح کرد: این تحریم‌ها با هدف ایجاد نارضایتی در مردم تحمیل شده و ایالات متحده در حالی که عامل اصلی معضلات و مشکلات معیشتی مردم کوبا است، در قامت حامی اغتشاشات در این کشور ظاهر شده و با نقض آشکار قوانین مصرح بین المللی، درصدد دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری کوبا بر آمده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مواضع اصولی خود ضمن اعلام همبستگی با کوبا، مجددا تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که عامل اصلی و مهم تنگنا‌های معیشتی و اقتصادی فعلی این کشور است را غیرقانونی می‌داند و اعلام می‌دارد چنانچه ایالات متحده آمریکا در ادعای خود مبنی بر حمایت از مردم کوبا صادق است، به تحریم‌های نامشروع اقتصادی مالی خود علیه کوبا که بیش از ۶ دهه ادامه داشته، پایان دهد.

خطیب‌زاده در پایان گفت: همچنان‌که اقدامات بی‌ثبات کننده آمریکا در روز‌های اخیر با شکست مواجه شد، دولت و ملت جمهوری کوبا با مدیریت و تعامل با یکدیگر بر مشکلات پیش رو فائق آمده و خیال باطل مداخله کنندگان در امور داخلی کوبا برای نیل به مقصود خود از طریق بی‌ثبات سازی این کشور را ناکام خواهند گذاشت.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها