همزمان با بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد؛

برگزاری ۱۶ نشست و آیین رونمایی در خانه کتاب و ادبیات ایران

همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ۹ نشست تخصصی در حوزه کتاب به همراه هفت آیین رونمایی کتاب از ۲۵ آبان‌ماه تا یکم آذر ۱۴۰۰ با مشارکت و میزبانی خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳ - 16November 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست «نقش بازاریابی در رفع نابسامانی نظام تولید، توزیع و ترویج کتاب» اولین نشست تخصصی است که با سخنرانی هرمز مهرانی، گلاره مرتضایی و محمدرضا مهدوی‌راد و با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن علمی بازاریابی، ساعت ۱۰ سه‌شنبه ۲۵ آبان در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.

علاوه بر آن در همین روز از هفت رمان هفت نویسنده اثر اولی با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود. این آیین رونمایی توسط دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران)، نویسندگان آثار، داوود صلاحی (مدیر انتشارات موزه دفاع مقدس) و شهریار عباسی (مدرس کارگاه رمان) از ساعت ۱۴ در سالن زنده یاد عاشوری این موسسه انجام می‌شود.

رونمایی از مجموعه شعر «از خاک تا افلاک» از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است که چهارشنبه ۲۶ آبان، مصادف با روز «کتاب؛ زبان فارسی، شعر و ادبیات داستانی» ساعت ۱۰ در سرای اهل قلم برگزار می‌شود. در این مراسم که با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اجرا می‌شود، مصطفی محدثی خراسانی و رضا اسماعیلی از شاعران مطرح کشور سخنرانی خواهند داشت.

همچنین در ادامه برنامه‌های این روز، نشست تخصصی «کیفیت‌سنجی ترجمه کتاب، چرایی و چگونگی» با حضور فرزانه فرحزاد، محمدرضا اربابی و علیرضا خان جان ساعت ۱۴ در سرای اهل قلم برگزار می‌شود. خانه کتاب و ادبیات ایران و کانون سراسری مترجمان برگزار کنندگان این رویداد هستند.

برنامه دیگری که در چهارشنبه ۲۶ آبان و در سرای اهل قلم برگزار می‌شود نشست «موزه‌های خواندنی و کتاب‌های تماشایی» است که رضا دبیری‌نژاد (مدیر موزه ملی ملک)، زینب فری‌زاده (کارشناس ارشد کتابخانه و موزه ملی ملک) و پیمان سمندری (معاون اداره کتابخانه و موزه ملی ملک) حضور خواهند داشت. این برنامه با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و کتابخانه و موزه ملی ملک از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد.

در ساعت ۱۰ روز پنجشنبه ۲۷ آبان که به عنوان روز «کتاب و رسانه؛ هم‌افزایی‌ها و تعاملات» نامگذاری شده است از ترجمه انگلیسی کتاب «تا پلاک ۱۴۰» رونمایی خواهد شد. در این آیین که با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در سرای اهل قلم برگزار می‌شود، علی شهسواری (مترجم کتاب) و وجیهه سامانی (نویسنده) به بحث و گفت‎وگو پیرامون کتاب و ترجمه آن خواهند پرداخت.

همچنین در این روز نشست «ضرورت آموزش ویرایش» با حضور مهدی قنواتی، هومن عباسپور، سعید احمدی، مهنار مقدسی و با همکاری خانه کتاب ادبیات ایران و انجمن ویراستاران از ساعت ۱۳ برگزار می‌شود.

«جایگاه تبلیغات در کسب و کار‌های ایرانی و آسیب‌شناسی تبلیغات حوزه نشر» عنوان و موضوع نشست تخصصی دیگری است که در ادامه برنامه‌های هفته کتاب در روز شنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۰ توسط خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن مدیریت کسب و کار در سرای اهل قلم برگزار می‌شود. در این نشست علیرضا داداشی و علیرضا حدادی، سخنرانی خواهند داشت.

همچنین در روز شنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۴، نشستی با عنوان «کتاب و تغییر نگاه سالمندی به خود» توسط خانه کتاب و ادبیات ایران و بنیاد فرهنگ سالمندی و با حضور داود ملکی صیدآبادی، معصومه خوانساری و رضا فیاضی در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های این روز «بررسی کتاب‌های تالیفی مهاجران حاضر در ایران» است که با حضور پیمان حقیقت‌طلب، نادر موسوی، سید مرتضی حسینی شاهترایی و احمد مدقق و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن دیاران از ساعت ۱۶ در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

یکشنبه ۳۰ آبان نیز که به عنوان روز «کتاب؛ مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس» نامگذاری شده‌است به رونمایی از مجموعه داستان‌های برگزیده (یوسف) با حضور هادی خورشاهیان، یوسف قوجق و خانواده معظم شهید حسینی در سرای اهل قلم، اختصاص یافته است. خانه کتاب و ادبیات ایران و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، برگزار کنندگان این رویداد در ساعت ۱۰ هستند.

همچنین در ادامه برنامه‌های هفته کتاب، ۳۰ مدخل دانشنامه مجازی شعر و ادبیات داستانی ایرانیان «ویکی ادبیات» رونمایی می‌شود؛ این آیین با حضور و سخنرانی احسان رضایی، محمدرضا شرفی‌خبوشان، علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران) و محمد محمودی یکشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۴ در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

دوشنبه یکم آذر آخرین روز از هفته کتاب بوده و به نام روز «کتاب؛ کودک و نوجوان، آینده نسل مجازی» نامگذاری شده است که با رونمایی از دو کتاب و دو نشست همراه خواهد بود. در اولین نشست در ساعت ۱۰ از کتاب «تو باران‌ترین بودی» باحضور جواد محقق و طیبه شامانی در سرای اهل قلم رونمایی می‌شود. خانه کتاب و ادبیات ایران و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، برگزارکنندگان این نشست خواهند بود.

همچنین در این روز و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ نشست «معرفی تازه‌های نشر هموطنان پیرو ادیان توحیدی» با حضور آرتویت زهرابیان، فرزانه گشتاسب، بهنام مبارکه و دیناز دهنادی و در سالن عاشوری خانه کتاب و ادبیات ایران و با مشارکت این موسسه و اداره کل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

«نگاهی به روند آینده نشر و کتاب کودک» نیز از دیگر برنامه‌هایی است که از ساعت ۱۲ تا ۱۵:۳۰ آخرین روز بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سرای اهل قلم با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

رونمایی از کتاب «حقوق شهر و شهروندی؛ بازاندیشی در مبانی، مفاهیم، ابعاد و کارکردها» نیز دومین نشست این روز است که با حضور سیدمحمود عباسی، محمدرضا حاجی‌کرم‌رعیت و سیدمحسن طباطبایی‌مزدآبادی و با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، ساعت ۱۶ در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار