تجلیل از مولفان برگزیده در جشنواره «بامهر‌ترین‌ها»

انتشارات سوره مهر به مناسبت هفته کتاب جشنواره «بامهر‌ترین‌ها» را برای تقدیر از نویسندگان این مجموعه برگزار کرد.
کد خبر: ۴۸۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 16November 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جشنواره «بامهر‌ترین‌ها» با اجرای حامد عسگری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد تا از پیشکسوت‌ترین، جوان‌ترین، پرفروش‌ترین نوییسندگان این انتشاراتی قدردانی شود.

علی‌اکبر شیروانی، مدیرعامل موسسه انتشارات سوره مهر در ابتدای برنامه با یادی از علامه طباطبایی که هفته کتاب مزین به نام اوست، اظهار داشت: این جلسه تجلیل و تکریم از کتاب و نویسنده کتاب است و یادی می‌کنیم از دو عزیز از دست رفته که حالا در جمع ما نیستند؛ حجت‌الاسلام مصطفی آژینی که سال پیش مجموعه شعرش با نام «به یاد بهار» منتشر شد و نویسنده توانمند و زبردست حمید علی‌دوستی شهرکی که جایشان در بین ما خالی است.

در ادامه محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری از محمدعلی کشاورز نویسنده کتاب «نشان نوشتاری» به عنوان نویسنده پیشکسوت سوره مهر قدردانی کرد. کشاورز درباره کتاب «نشان نوشتاری» اظهار کرد: سه سال پیش برای آموزش نشان نوشتاری به قم رفتم و تنها یک جزوه ۲۰ صفحه‌ای ارائه کردم و مباحث و سوالاتی پیرامون این موضوع مطرح شد و انگیزه‌ای شد برای تالیف این کتاب. به تهران که آمدم تصمیم به نوشتن کتاب «نشان نوشتاری» گرفتم تا هنرمندان علاقمند و گرافیست‌های بیشتری از این موضوع استفاده کنند و بهره ببرند.

همچنین از معصومه صفایی‌راد به عنوان جوان‌ترین نویسنده این نشر تقدیر شد و با ابتکار دست‌اندرکاران جشنواره تدیس جشنواره توسط همسر این نویسنده اهدا شد. کتاب «به صرف قهوه و پیتا» سفرنامه‌ای اوست از تجربه ۱۰ روزه حضورش در بوسنی و هرز‌گوین و پیاده‌روی سه روزه او در مراسم یادبود مارش میرا. صفایی‌راد درباره سفرنامه‌اش توضیح داد: این پیاده‌روی هر سال برگزار می‌شود و یادبود قربانیان نسل‌کشی سربرنیتسا است و و روز چهارم پیاده‌روی به قبرستان پوتوچاری در حومه شهر سربرنیتسا ختم می‌شود. در این نسل‌کشی بیش از هشت هزارنفر در یک روز جان خودشان را از دست می‌دهند.

همراه با توضیحات صفایی‌راد بخش‌هایی از مستند مارش میرا هم پخش شد که شامل تصاویر جدیدی از راهپیمایی بود و تصاویر قدیمی از کندوکاو در گور‌های دست‌جمعی و گفتگو با بازماندگان این نسل‌کشی هولناک.

علی اسکندری یکی دیگر از تقدیرشوندگان این برنامه بود برای کتاب «دیپورت» خاطرات پیمان امیری، جوانی که به قصد مهاجرت غیرقانونی راهی ترکیه و مرز یونان می‌شود و در نهایت طی سلسله رخداد‌هایی سر از سوریه و زندان جبهه النصره درمی‌آورد و در نهایت با کمک نیرو‌های مدافع حرم نجات میابد. تقدیر از او توسط فرزند شهید اصغر پاشاپور انجام شد، کسی که نقش اصلی را در نجات راوی کتاب داشت.

مهرداد صدقی نویسنده کتاب طنز «آبنبات هل‌دار» پرفروش‌ترین کتاب الکترونیک، هم تقدیر شد که به دلیل عدم حضور در برنامه تصویر او پخش شد و مسئولان جشنواره هم تندیس و جایزه او را به نماینده الوپیک دادند تا به دستش برساند.

بهناز ضرابی‌زاده هم از دیگر تقدیرشوندگان بود برای کتاب مطرح «دخترشینا». ضرابی‌زاده درباره دلیل نگارش «دخترشینا» گفت: کتاب سال ۹۰ منتشر شد و من ۲ سال قبلش به این فکر کرده بودم که همیشه از رزمندگان یاد شده است و جای خانم‌هایی که پشت جبهه مقاومت کرده‌اند خالی است و از آن‌ها گفته نمی‌شود. دوست داشتم جنگ را در خانه بنویسم و از همسری که با وجود داشتن ۲۲-۲۳ سال سن پنج بچه دارد و همسرش شهید می‌شود. عاشق شوهرش بوده است، اما مقاومت می‌کند و پا به پای همسرش می‌ایستد.

همچنین در این بخش تماس زنده تصویری برقرار شد با یکی از خادمان حرم امام رضا (ع) و او ضمن نمایش تصویر گنبد حرم امام مطهر گفت که بهترین تقدیر از اثری شایسته باید از بهترین مکان صورت بگیرد.

عنوان پرفروش‌ترین کتاب شعر هم تعلق گرفت به کتاب «اکنون» فاضل نظری. نظری پس از دریافت جایزه اظهار کرد که حوزه هنری مانند خانه من است و همیشه حس خوبی به این مجموعه دارم و در ادامه افزود: وقتی شعری تبدیل به کتاب می‌شود عوامل نشر هم در شکل‌گیری کتاب دخیل هستند، همینطور گرافیست‌ها و من جایزه خودم را تقدیم به آقای مجید زارع می‌کنم که طرح جلد کتاب‌های شعر من را طراحی کرده‌اند.

در پایان از پرفروش‌ترین‌های بخش مختلف تجلیل شد. نیما اکبر خانی با رمان «اثریا»، لیلا نظری گیلانده با مجموعه خاطره «حاج جلال»، سرباز روح‌الله رضوی «از کشمیر تا کاراکاس»، سعید علامیان برای «برای تاریخ می‌گویم» و سبا بابایی مادر شهید ژاپنی که راوی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» است، قدردانی شد. همچنین از خانواده زنده‌یاد حمید علی‌دوستی شهرکی نویسنده کتاب «برشکن» که به تازگی درگذشته است، تجلیل شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار