فرمانده سپاه کربلای مازندران:

۹ هزار و ۴۴ برنامه به مناسبت هفته بسیج در مازندران برگزار می‌شود

سردار «مسلمی» از برگزاری ۹ هزار و ۴۴ برنامه به مناسبت هفته بسیج در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۸۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷ - 16November 2021

۹ هزار و ۴۴ برنامه به مناسبت هفته بسیج در مازندران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج عظیم‌ترین و ماندگارترین یادگار حضرت امام (ره) است که توانستیم از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنیم و با توجه به ظرفیتی که در این نهاد مقدس بوده تهدیدات را به فرصت تبدبل کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج با حضور در حوزه‌های مختلف اجتماعی، امنیتی، مسائل و بلایای طبیعی نقش آفرین بوده است، افزود: حضرت امام (ره) همه افراد را تحت تفکر بسیجی برای انقلاب اسلامی گردهم آورده است.

سرار مسلمی بیان داشت: بسیج ثمره آینده نگری حضرت امام (ره) است و می‌تواند تهدیدات دشمن را که با هر شکل و شیوه و ابزار متفاوت بر علیه انقلاب کار می‌کند، خنثی کند.

این مسئول نقش بارز مردم و تبعیت از ولی فقیه را از ویژگی‌های بسیج دانست و تصریح کرد: امام (ره) برای دوام، استمرار و استقرار انقلاب اسلامی بسیج را تشکیل داده است.

وی بصیرت، خالص بودن، ولایتمداری و عمل بهنگام را از دیگر ویژگی‌های بسیجیان عنوان کرد و افزود: امروز دشمن به این نتیجه رسید که تفکر بسیجی راز موفقیت و مقدمه ساز ظهور حضرت حجت (عج) است و با تمام توان این افکار را توسط خودی و غیر خودی می‌زند.

سردار مسلمی اضافه کرد: این در حالی است که با این تفکر، شاهد شکل گیری حشدالشعبی در عراق، فاطمیون در افغانستان و حیدریون در سوریه هستیم.

وی با عنوان اینکه امروز شاهد شکل گیری مکتب سلیمانی برگرفته از تفکر انقلابی امام (ره) و بسیج هستیم، خاطرنشان کرد: این تفکر ریشه در راه و رسم شهدا دارد و در یک کلام با نام مکتب «حاج قاسم» از آن یاد می‌شود.

سردار مسلمی در ادامه با اشاره به اینکه هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز و تا پنجم آذر ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: برنامه‌های این هفته با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم» برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این شعار برگرفته از کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی است و بسیج از جنس مردم است و نباید خود را از مردم جدا بداند.

وی از اجرای ۶۱ عنوان برنامه با موضوعات مختلف اجتماعی، علمی، ورزشی و فرهنگی و... خبر داد و گفت: تعداد ۹ هزار و ۴۴ برنامه در سطح شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

سردار مسلمی دیدار با هزار و ۱۲۷ خانواده شهید و ۹۱۰ خانواده ایثارگر، برگزاری ۶۰۵ یادواره شهدا، برگزاری دو هزار و ۱۲۴ مسابقه ورزشی، برپایی ۸۷ نمایشگاه بسیج، برگزاری ۸۴۶ نشست بصیرتی، اجرای هزار و ۷۲۵ گشت رضویون، برگزاری ۲۶۷ اردوی جهادی و ۱۹۵ تولیداد فرهنگی هنری را از جمله برنامه‌های این هفته در مازندران عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، تولید ۴۲ برنامه تلویزیونی با عناوین «مسیر انقلاب»، «روایت بسیج»، «مکتب سلیمانی»، «به وقت بسیج»، «سابقون» و «۱۲۰ ثانیه با بسیج» و معرفی پایگاه‌های اسوه و نخبگان بسیجی و دستاورد‌های این افراد از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

سردار مسلمی از برگزاری همایش بصیرتی و تجلیل از نخبگان علمی در اولین روز هفته بسیج و برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی و علمی در دومین روز این هفته خبر داد و گفت: همچنین در این روز نمایشگاه علم و پژوهش را در پنج نقطه استان خواهیم داشت.

وی افزود: گردهمایی محله مهدوی و آئین رونمایی از محله اسلامی و برگزاری کارگاه توانمندسازی ستایشگران اهل بیت (ع) از برنامه‌های سومین روز هفته بسیج است.

سردار مسلمی برگزاری رزمایش ثامن، جشنواره جهادگران علم و فناوری و شیفت ایثار با رویکرد خدمت مومنانه را از برنامه‌های چهارمین روز هفته بسیج اعلام کرد و اظهار داشت: تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجمع ۲۷ هزار نفری بسیجیان استان بصورت وبیناری از برنامه‌های پنجمین روز این هفته است.

این مسئول برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی و آئین غبارروبی و عطرافشانی گلزار‌های شهدا را از جمله برنامه‌های ششمین روز هفته بسیج برشمرد و ادامه داد: همچنین در هفتمین روز این هفته سخنرانی پیش از خطبه فرماندهان بسیج و تجلیل از فعالان مسجدی از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

سردار مسلمی با بیان اینکه در سال جاری ۶۷۸ سری جهیزیه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به نیازمندان اهدا شد، گفت: همچنین ۱۹۶ هزار و ۵۸۴ بسته معیشتی به اعتبار ۷۹ میلیارد تومان و ۹۴۳ هزار و ۷۲۴ مورد تهیه البسه و پوشاک و لوازم آموزشی به دانش آموزان نیازمند استان با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان با کمک خیرین و مردم تهیه و توزیع شده است که در مجموع در این بخش ۱۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از کرونا و تهیه لوازم بهداشتی و محلول ضدعفونی ۷ میلیارد تومان و در مجموع ۱۳۴ میلیارد تومان کمک مومنانه در سال جاری هزینه شده است، گفت: همچنین ۷۶۰ میلیارد تومان در حوزه عمران، ۲۴۰ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی و پل روستایی و درمانگاه و خانه عالم و حسینیه و... هزینه شده است.

سردار مسلمی از راه اندازی ۲۲۰ صندوق اشتغالزایی و احداث هزار و ۱۵۰ واحد مسکن محرومین خبر داد و گفت: از این تعداد مسکن، ۲۵۰ مورد در منطقه حاشیه نشین چابهار و ۹۰۰ باب در داخل استان در دست احداث است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها