رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

استکبار جهانی برخورد سیاسی با مقوله حقوق بشر دارد

خدائیان گفت: امروز استکبار جهانی برخورد سیاسی با مقوله حقوق بشر دارد و در برخی موارد از این حربه علیه کشور‌های مستقل استفاده می‌کند.
کد خبر: ۴۸۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ - 17November 2021

استکبار جهانی برخورد سیاسی با مقوله حقوق بشر داردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان ترکیه و رئیس آمبودزمان کشور‌های اسلامی با تاکید بر ارتقای روابط آمبودزمان دو کشور اظهار داشت: ارتباط خوبی بین سازمان بازرسی کل کشور و آمبودزمان ترکیه برقرار است که امیدواریم این ارتباط و همکاری روز به روز ارتقا یابد.

وی با استقبال از پیشنهاد ترکیه مبنی بر اینکه حقوق بشر اسلامی محور گفتگو‌های انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی قرار گیرد، اظهار داشت: همکاری ایران و ترکیه در این حوزه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و باید این موضوع برای کشور‌های اسلامی جا بیفتد که اسلام منبع غنی حقوق بشر است و کشور‌های اسلامی باید به داشته‌های خود متکی باشند.

خداییان تصریح کرد: حقوق بشر اسلامی بسیار غنی‌تر از حقوق بشر غربی و معیار‌های مترقی‌تری از حقوق بشر غربی دارد و ما کشور‌های اسلامی باید با همکاری همدیگر حقوق بشر اسلامی را پیگیری و در مجامع بین المللی مطرح کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فعالیت‌های آمبودزمانی این سازمان در راستای رسیدگی به شکایات مردمی گفت: در ایران سازمان بازرسی کل کشور حتی بدون شکایت مردمی، در همه موضوعات کشور حق نظارت و بازرسی دارد و چنانچه هر کدام از شهروندان از دستگاهی شکایتی داشته باشند، می‌توانند از طریق مختلف از جمله به صورت الکترونیکی یا حضوری شکایت خود را در سازمان مطرح و پیگیری کنند.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم دوجانبه بین سازمان بازرسی کل کشور و آمبودزمان ترکیه بر اجرای آن تفاهم تاکید کرد.

در این دیدار، شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان ترکیه و رئیس انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی ضمن تبریک انتخاب ذبیح الله خداییان به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ابراز امیدواری کرد که در دوره پیش رو، همکاری متقابل گذشته بین آمبودزمان ایران و ترکیه ادامه یابد.

وی با تاکید بر همکاری آمبودزمان ایران و ترکیه در انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی گفت: اقدامات اثربخش و فعالیت‌های خوبی را در انجمن کشور‌های اسلامی با همکاری کشور‌های عضو تا امروز داشته‌ایم و امیدوارم این فعالیت‌ها در آینده ارتقا یابد.

رییس آمبودزمان ترکیه با اشاره به جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی افزود: یکی از محور‌های جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی، فعالیت‌های آموزشی بین کشور‌های عضو است. همچنین در این جلسه در خصوص برگزاری برخط اجلاس آتی مجمع عمومی این انجمن که قرار بود در مراکش برگزار شود، تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها