معاون پارلمانی رئیس‌جمهور؛

ایران باید با پیگیری‌های حقوقی و قضایی تروریست‌ها را رسوا کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: زمینه لازم در بین افکار عمومی جهان برای مبارزه پیگیر، فراگیر و گسترده با پدیده ضدبشری و غیرانسانی ترور و تروریسم برای خشکاندن ریشه‌های آن فراهم است.
کد خبر: ۴۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ - 28June 2015

ایران باید با پیگیری‌های حقوقی و قضایی تروریست‌ها را رسوا کند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دومین کنگره بینالمللی 17000 شهید ترور، حجتالاسلام والمسلمین مجید انصاری گفت: جمهوری اسلامی ایران باید از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل و با تاسیس و گسترش سازمانهای مردمنهاد، جنایات تروریستها را در مجامع بینالمللی منعکس و بتواند حرکت عمومی در مبارزه منسجم و متحد ضدترور و تروریسم را ساماندهی و مدیریت کند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام با تبیین تاریخچه شکلگیری و ترویج تفکر تروریستی و استفاده بیحد و مرز از این شیوه غیرانسانی برای پیشبرد اهداف ضدبشری دولتهای استکباری بیان کرد: متاسفانه جمهوری اسلامی ایران از روزهای آغازین تاسیس خود تا به امروز با موجی از اقدامات تروریستی مواجه بوده است. طی سالهای روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی جنایات تروریستی یا به وسیله منافقین کوردل و گروهکهای وابسته به استکبار جهانی مدیریت شده است یا به دست عمال و سازمانهای جاسوسی غربی و صهیونیستها انجام گرفته است.

خانواده شهدای ترور بزرگترین قربانی اقدامات ضدبشری هستند

وی خانواده شهدای ترور در ایران را بزرگترین قربانی اقدامات ضدبشری و تروریستی دولتها و سازمانهای جنایتکار دانست و افزود: طی 36 سال گذشته بالغ بر 17 هزار نفر از ایرانیان بهدست تروریستهای کوردل به شهادت رسیدهاند. این تعداد قربانی اقدامات تروریستی، ایران را به بزرگترین قربانی اقدامات ضدبشری و تروریستی مبدل کرده است. از بزرگان کشور از جمله شهیدان بهشتی، باهنر، رجایی، آیتالله قدوسی، صیاد شیرازی و لاجوردی تا مردم کوچه و بازار، مرد و زن، دانشجو و کاسب، شهدای حزب جمهوری اسلامی و شهدای هستهای، قربانی اقدامات تروریستی شدند و البته تعداد قابل توجهی از این عزیزان به دست تروریستهای پرورشیافته توسط دولت رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

با وقوف کشورها به خطر تروریسم زمینه برای مبارزه با این پدیده فراهم است

معاون پارلمانی رئیسجمهور بیداری افکار عمومی جهان را بستر مبارزه منسجم با این پدیده ضدانسانی دانست و خاطرنشان کرد: اکنون که جهان بیشتر از گذشته به خطر ترور و تروریسم واقف شده است و تروریستهای خودساخته آرام آرام سراغ کشورهای بانی تروریسم رفتهاند، زمینه افکار عمومی جهان برای مبارزه پیگیر و فراگیر با پدیده تروریسم برای خشکاندن ریشههای آن بهتر از گذشته فراهم است.

تروریسم دولتی و تروریستهای اجیرشده مروج افکار تروریستی در جهان هستند

به گفته حجتالاسلاموالمسلمین انصاری، چه تروریسم دولتی که در راس آن رژیم اشغالگر قدس قرار دارد و چه تروریستهای اجیر شدهای که به نام اسلام و دین جنایت میکنند، گسترشدهنده و مروج افکار تند، خشن، غیرانسانی و تروریستی در سراسر جهان هستند.

استفاده از ظرفیت سازمانها و مجامع منطقهای و بینالمللی یک ضرورت است

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام استفاده از ظرفیت سازمانها و مجامع منطقهای و بینالمللی برای احقاق حق قربانیان جنایات تروریستی را یک ضرورت دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران باید از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل و با تاسیس سازمانهای مردمنهاد و انعکاس جنایات تروریستها در مجامع بینالمللی بتواند حرکت عمومی در مبارزه منسجم و واحد را علیه ترور و تروریسم ساماندهی و مدیریت کند. کارگزاران نظام در این بخش باید از طریق پیگیریهای حقوقی و قضایی منسجم تروریستهای پناه گرفته در دامن مدعیان اروپایی و آمریکایی مبارزه با تروریسم را افشا و رسوا کنند.

تک تک خانواده شهدای ترور باید از تروریستها شکایت رسمی کنند

وی خطاب به خانواده شهدای ترور حرکت منسجمتر و فعالتر در امر مبارزه با تروریسم با استفاده از ظرفیت مجامع و دادگاههای بینالمللی را خواستار شد و افزود: تک تک خانواده شهدای ترور باید از تروریستها شکایت رسمی کنند و دستگاه قضایی و سایر دستگاههای مسئول پروندههای قضایی داخلی از طریق مجامع و دادگاههای بینالمللی و حتی پلیس اینترپل پیگیر حقوق حقه این عزیزان شوند.

انصاری ادامه داد: همه قربانیان تروریسم به دلیل آسیبدیدن از این ناحیه باید عزمشان را جزم کنند و اجماع جمعی علیه تروریسم به وجود آورند. ایران نیز که آسیبپذیری بالایی در این مسئله دارد میتواند با روشنگری، تبیین مواضع و دیدگاهها و تشریح خسارتها و اقدامات انجام شده در جهت افشاکردن چهره تروریستها، منابع فکری و مالی آنها و کشورهای استکباری حامی تروریستها اقدام کند.

دستگاه قضایی پروندههای حقوقی و قضایی خانواده شهدای ترور را مجدداً ساماندهی کند

معاون پارلمانی رئیسجمهور با بیان اینکه نباید در مسئله ترور و تروریسم دست روی دست گذاشت، گفت: حقوق حقه مردم اقتضا میکند که دستگاه قضایی پیگیری و سامان مجددی به پروندههای حقوقی و قضایی خانواده شهدای ترور دهد و این پروندهها را در مجامع و دادگاههای بینالمللی به جریان بیندازد، البته در گذشته اقداماتی در این راستا انجام گرفته است اما این اقدامات باید جدیتر از قبل دنبال شود.

حجتالاسلاموالمسلمین انصاری با استقبال از برگزاری دومین کنگره بینالمللی 17000 شهید ترور گفت: اگر برگزاری چنین کنگرههایی مبتنی بر تمهید مقدمات لازم باشد، تاثیرگذاری خوبی خواهد داشت. به بیان روشنتر تا قبل از تاریخ برگزاری کنگره باید بررسیهای همهجانبهای انجام بگیرد مبنی بر اینکه ایران چطور میتواند اجماع بینالمللی علیه تروریسم به وجود آورد. باید همه ابعاد در برگزاری کنگره مذکور مورد مطالعه و برنامهریزی قرار گیرد. اینکه چطور مقابله کنیم، با چه راههایی و از چه ابزار مالی و امکاناتی استفاده شود، حامیان مالی تروریستها باید به مردم جهان شناسانده شود و راههای از بینبردن زمینه تروریسم آموزش داده شود. علاوهبراین باید مشخص شود که همکاریهای منطقهای و بینالمللی در این مسیر باید به چه صورت باشد و دستگاههای مسئول و سهم آنها در هماهنگیها و همکاریهای داخلی و بینالمللی باید مشخص شود. برگزاری این کنگره اگر مبتنی بر تمهید این مقدمات باشد از منظر فکری و آموزشی میتواند موفق شود.

برگزاری کنگره 17 هزار شهید ترور اقدامی برای روشنگری ضدتروریستهای بینالمللی است

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه برگزاری این کنگره اقدام خوبی برای روشنگری ضدتروریستهای بینالمللی است، گفت: نتایج این کنگره باید در قالب تشکیل کارگروههای حقوقی قوی در مجامع حقوقی دنیا مطرح و پیگیری شود. این کارگروهها باید با حقوقدانان و تشکلهای مستقل حقوقی جهان ارتباط داشته باشد تا همگرایی به وجود آید، به نحوی که آنها را با خود همراه کند. باید بتوان از طریق مجامع بینالمللی و سازمان ملل جلوی زورگوییهای قدرتهای زورگو را از طریق افزایش وزنه کشورهای دارای درد مشترک، بگیریم.

باید از توانایی تشکلهای غیردولتی و انجمنهای دوستی پارلمانی و حقوقدانان استفاده شود

وی با بیان اینکه دولت از طریق دیپلماسی فعال و اقدامات انسانی و بشردوستانه با مروّجان و پرورشدهندگان تروریسم مبارزه میکند، افزود: همچنین باید از توانایی تشکلهای غیردولتی و انجمنهای دوستی پارلمانی و حقوقدانان استفاده شود تا دیپلماسی عمومی در بالاترین سطح و با هماهنگی داخلی بیشتری در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در راه مبارزه با تروریسم مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار