رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در آیین اختتامیه مسابقات قرآن وزارت دفاع:

اقتدار نظامی، اقتصادی و معنوی جز با انس و عمل به قرآن محقق نمی‌شود

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور گفت: امروز زورگویان و سلطه گران سر جنگ با کشور‌ها و امت اسلامی دارند و بر سرنوشت و مقدرات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی شان حاکم شدند؛ چرا این کشور‌ها توجهی به قرآن نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۸۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ - 18November 2021

اقتدار نظامی، اقتصادی و معنوی جز با انس و عمل به قرآن محقق نمی شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در آیین اختتامیه مسابقان قرآن وزارت دفاع طی سخنانی با اشاره به روایتی از وجود مقدس خاتم الانبیا حضرت محمد صلی الله علیه وآله اظهار داشت: پیغمبر فرمودند بهترین انسان‌ها و مخلوقات در نزد خداوند بعد از پیامبران و عالمان، قرآنیان هستند؛ آن‌ها کسانی هستند که با پیامبر محشور می‌شوند؛ آن‌ها کسانی هستند که با انبیاء الهی از پل صراط عبور می‌کنند؛ آن‌ها کسانی هستند که از پاداشی که انبیای الهی از آن برخوردار می‌شوند، آن‌ها نیز همان پاداش و اجر را میبرند.

وی ادامه داد: جایگاه قرآنیان جایگاه مهم و برجسته‌ای است و باید همواره آن را قدر بدانیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه منزل‌ها را با تلاوت قرآن باید نورانی کرد با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام گفت: در منازلی که قرآن تلاوت می‌شود از آن منازل نور ساطع می‌شود؛ فرشتگان عالم وقتی به زمینیان می‌نگرند نور‌هایی را از زمین می‌بینند و مشاهده می‌کنند که این نور‌ها از خانه‌هایی است که در آن قرآن تلاوت می‌شود.

حجت الاسلام آقاجانپور ادامه داد: قرآن کتاب نور است؛ کتاب روشنایی است؛ هم برای کسانی که قرآن تلاوت میکنند و هم برای کسانی که حافظ و حامل قرآن هستند؛ هم به آن‌ها نورانیت می‌بخشدو هم روشنگری می‌کند. مسیر تاریک و جامعه ظلمانی را روشن می‌کند و راه را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با نقل روایتی ادامه داد: هنگامی که حامل قرآن می‌میرد خدا وحی می‌کند به زمین که گوشت او را نخور، زمین میگوید: خدایا چطور گوشت او را بخورم در حالی که کلام تو در دل وجان اوست.

وی افزود: قرآن هم جسم را سالم نگه می‌دارد و هم روح را سالم نگه می‌دارد؛ قرآن شفاست؛ درمان همه درد‌ها در قرآن است چرا که درد‌های جسمی و روحی بشر را درمان می‌کند.

حجت الاسلام آقاجانپور با اشاره به درپیش بودن سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی – دکتر فخری زاده گفت: یکی از ابعاد شهید این عالمِ متفکرِ دانشمندِ مومن و متدین و عارف و شاعر که ابعاد شخصیتی او هنوز به طور کامل شناخته نشده است انس و همراهی او با قرآن بود.

وی یاد آور شد: در یکی از جلساتی که با او بودم از زبان خود شهید شنیدم که گفت ما در آن پژوهش‌های نوین، کاری که انجام می‌دهیم و دستاورد‌هایی که به دست می‌آوریم با الهام از قرآن است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: قرآن بهترین نسخه برای اداره امور زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی ما است؛ اما باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر تلاوت و حفظ آن باید در قرآن تدبر کرد و مفاهیم آن را درک کنیم و به این نسخه شفابخش عمل کنیم.

وی گفت: مشکلی که امروز در دنیای اسلام وجود دارد این است که به این نسخه شفابخش عمل نمی‌شود. امروز در برخی از کشور‌های اسلامی از مناره‌های مساجد صدای اذان و قرآن بلند می‌شود، اما تدبردرقرآن نمی‌شود

حجت الاسلام آقاجانپور تصریح کرد: امروز سران خائن کشور‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی اشغالگر قدس، بی شرمانه رابطه برقرار می‌کنند و این نشان دهنده عدم عمل آن‌ها به قرآن است.

وی تأکید کرد: آنچه که ما نیاز داریم عمل به قرآن است؛ اگر کسی این نسخه شفابخش را در زندگی خود عمل کند و به کار ببندد پاداش دنیوی و سعادت اخروی او تامین است

حجت الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه امروز وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح این توفیق و افتخار را دارد که از خانواده بزرگ قرآنی برخوردار باشد گفت: هیچ عزت و شرفی بالاتر از این نیست که ما خانواده قرآنی باشیم؛ چرا که قرآن زندگی ما را بیمه می‌کند و در مقابل دشمنان و توطئه آن‌ها ما را مصون نگه می‌دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه باید اقتدار و آمادگی خود را حفظ کنیم افزود: اگر بخواهیم حاکمیت اسلامی و پیام پیامبران الهی را به دنیا برسانیم بر مبنای دستور قرآن «وأعدوا لهم ما استطعتم من قوه» باید اقتدار داشته باشیم؛ هم اقتدار نظامی و هم اقتدار اقتصادی و از همه مهمتر اقتدار درونی و معنوی؛ و این جز با انس و عمل به قرآن محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار