مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد:

احیای گلزار شهدای بهشت رضا یک ضرورت است

حجت‌الاسلام دامغانی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ المان عکس شهدا طبق طرح مورد تأیید خانواده شهدا و ایثارگران و بنیاد شهید، با حمایت شهرداری مشهد و با تأمین هزینه از سوی سازمان فردوس‌ها نصب شده و ۲۰۰ درخواست نیز در نوبت نصب قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ - 18November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد مشهد، حجت‌الاسلام «حسین مهدوی دامغانی» مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در تشریح اقدامات فرهنگی و عمرانی در گلزار مطهر شهدا، اظهار داشت: آرامستان بهشت رضا به‌دلیل وجود مزار مطهر شهدا از قداست برخوردار است.

وی افزود: سازمان فردوس‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مدفن شهدای گرانقدر که همواره منزلگاه خانواده معظم شهدا و ایثارگران است، از وضعیت ظاهری مطلوبی برخوردار باشد.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در محوطه گلزار شهدا از سال‌ها قبل حسینیه‌ای به مساحت حدود ۵۰۰ مترمربع برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده که در سال‌های گذشته تاکنون با همکاری مجموعه‌های فرهنگی مردمی مراسم‌های بسیار باشکوهی در این مکان برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: البته شیوع ویروس کرونا در برهه‌ای موجب ایجاد محدودیت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی شد اما با بهبود شرایط اخیراً به مناسبت‌های مختلف در فضای باز مراسم‌های متنوعی مانند یادبود و گرامیداشت شهید کاوه، شهدای دفاع مقدس، شهدای نیروی انتظامی، شهدای وحدت و همچنین برنامه‌های هفتگی متعدد با حضور گروه‌های فرهنگی و دانش آموزی و مهمانانی که از شهرستان‌ها در گلزار شهدا حضور پیدا می‌کنند با روایتگری راویان دفاع مقدس برگزار شده است.

مهدوی دامغانی در خصوص طرح‌های اجرا شده به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در آرامستان بهشت رضا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان داشت: از سال گذشته تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ المان عکس شهدا طبق طرح مورد تأیید خانواده شهدا و ایثارگران و بنیاد شهید، با حمایت شهرداری مشهد و با تأمین هزینه از سوی سازمان فردوس‌ها نصب شده و ۲۰۰ درخواست نیز در نوبت نصب قرار دارد. پرچم‌های نصب شده بر مزار شهدای شاخص نیز به مناسبت هفته بسیج تعویض و بهینه‌سازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های اجرا شده هوشمندسازی در گلزار شهدا و طراحی و ساخت رمزینه شهدا بوده که تاکنون با اخذ اطلاعات مورد نیاز از بنیاد شهید بیش از ۸۰۰ کیوآرکد بر روی قبور مطهر شهدا نصب شده و در صورت تکمیل اطلاعات درخواستی، برای همه شهدا نصب خواهد شد تا زائرینی برای زیارت مزار شهدا به این مکان مشرف می‌شوند با اطلاعات شهدا شامل تصاویر، زندگی‌نامه، وصیت نامه شهدا و حتی سخنان شهید که گنجینه‌ای از درس‌ها و آموزه‌های معرفتی و انقلابی است، بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه در خصوص تسهیل زیارت گلزار مطهر شهدا در ایام شیوع کرونا، گفت: یکی دیگر از اقدامات فناورانه در گلزار شهدا به منظور استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به محدودیت‌های تردد در ایام شیوع کرونا، راه‌اندازی فاز اول سامانه زیارت مجازی در گلزار شهدا برای بیش از ۳ هزار شهید بود که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه و جست‌وجوی نام شهید بزرگوار، بدون نیاز به حضور فیزیکی از فضای معنوی گلزار شهدا آرامستان بهشت رضا بهره‌مند شوند.

مهدوی دامغانی در خصوص ساماندهی و بهسازی گلزار شهدا، اضافه کرد: طی سال گذشته به منظور تکریم مزار مطهر شهدای مدفون در آرامستان‌های حاشیه شهر، بازسازی مزار ۵۸ شهید والامقام، طبق طرح مصوب بنیاد شهید در آرامستان‌های نوده،سیس‌آباد، وکیل‌آباد و بهشت جوادالائمه (ع) صورت گرفت که امیدوارم این خدمت ناچیز به شهیدان و خانواده معزز شهدا در راستای منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد و برکات آن شامل همه دست‌اندرکاران شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: از دیگر اقداماتی که با همکاری مجموعه‌های فرهنگی مردمی در سال‌های قبل صورت می‌گرفت، طرح «به رنگ عاشقی» بود که گروه‌های مردمی نسبت به احیای سنگ‌نوشته‌های مزار شهیدان اقدام می‌کردند که سازمان فردوس‌ها با تأمین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز همراه مشتاقان خدمت به شهدا بود که با بهبود شرایط کرونا و همکاری گروه‌های مردمی مجدد این کار خداپسندانه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها