نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها:

باید برای رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مهاجرت نخبگان تدبیر شود

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مهاجرت نخبگان گفت: وظیفه همه مسئولان در دولت و مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که برای این ماجرا ایده‌های نو داشته باشند و تدبیر کنند.
کد خبر: ۴۸۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ - 19November 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی یادداشتی در صفحه شخصی خود درباره دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نخبگان علمی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سالانه حداقل سه یا چهار جلسه با قشر دانشگاهی کشور دارند و کمیت و کیفیت این دیدار ها تقریبا کم نظیر است.

وی افزود: دیدار با نخبگان علمی یکی از این جلسات است. توسعه علوم نوین و پیشرو عموما ماحصل حمایت های خاص رهبری است و فراتر از بروکراسی های رایج دولتی شکل گرفته که یکی از نتایج این جلسات است.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: این هفته هم جلسه پرباری شکل گرفت، هم در صحبت‌های سخنرانان و هم در کلام رهبری منطق و مثال هایی از توسعه علم وجود داشت که نشانه‌های امیدواری کننده بسیاری از پیشرفت علمی ناظر به نظام مسائل و مشکلات جامعه در آنها دیده می‌شد.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه ها اظهار داشت: دغدغه ماندن نخبگان و ساختن ایران عزیز هم مسئله همه حاضران در جلسه از جمله رهبر انقلاب بود.

وی ادامه داد: مهاجرت ریشه‌های فرهنگی، دانشگاهی و اقتصادی و... ریشه های فراوانی دارد و یک شبه شکل نگرفته است و وظیفه همه مسئولان در دولت و مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که برای این ماجرا ایده های نو داشته باشند و تدبیری کنند. این وسط ایده های خود دانشگاهیان و نخبگان هم می تواند چاره ساز باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار