سفیر ایران در ژنو:

وظیفه ما روشن‌کردن حقیقت از روایت‌های دروغین است

بقائی گفت: وظیفه ما روشن کردن حقیقت از میان روایت‌های دروغین است.
کد خبر: ۴۸۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ - 19November 2021

وظیفه ما روشن‌کردن حقیقت از روایت‌های دروغین استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سفیران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در ژنو با اعضای کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را بررسی کردند.

اسماعیل بقائی هامانه سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این نشست، ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، گفت: کمیسیون تحقیق دارای یک مسئولیت تاریخی برای جلوگیری از عادی شدن نقض نظام‌مند حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط رژیم آپارتاید اسرائیل است.

وی تاکید کرد: وظیفه همه ما روشن کردن حقیقت از میان روایت‌های دروغین است؛ روایتی که قربانیان این جنایات فجیع را با قاتلان آن‌ها در یک سطح قرار می‌دهد، از لحاظ انسانی تکان دهنده، از لحاظ حقوقی بی پایه و از لحاظ اخلاقی شرم آور است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو اضافه کرد: بنابراین باید صدای عدالتخواهی را بلند کنیم و نگذاریم ارتکاب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نقض‌های فاحش حقوق بشر جنبه عادی به خود بگیرد.

با توجه به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سایر مناطق فلسطین، به درخواست کشور‌های اسلامی نشست ویژه شورای حقوق بشر برای توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در ۲۷ ماه می ۲۰۲۱ برگزار شد و قطعنامه‌ای علیه این رژیم به تصویب رسید.

بر این اساس، کمیسیونی متشکل از سه نفر از حقوقدانان بین المللی برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین تشکیل شد.

در این نشست که به ریاست سفیر و نماینده دائم پاکستان در ژنو به عنوان هماهنگ کننده کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شد، علاوه بر سفیر ایران، سفیران کشور‌های ترکیه، بنگلادش، مالزی، مالدیو و فلسطین و نماینده مصر سخنرانی کردند و ضمن تاکید بر اجرای وظایفی که نشست ویژه شورای حقوق بشر بر عهده اعضای کمیسیون تحقیق قرار داده، اعلام کردند که باید رژیم اسراییل نسبت به نقض حقوق بنیادین بشر مسئول باشد و به رویه بی مجازات ماندن این رژیم در قبال جنایاتش خاتمه داده شود.

کمیسیون تحقیق قرار است ماه ژوئن سال آینده گزارشی در این زمینه به شورای حقوق بشر ارایه دهد.

«ناوی پیلای» از آفریقای جنوبی، «میلون کوتاری» از هند و «کریس سیدوتی» از استرالیا اعضای این کمیسیون تحقیق هستند.

اعضای کمیسیون تحقیق ضمن برشمردن موانع موجود با توجه به حمایت سیاسی کشور‌های غربی از این رژیم، خواستار حمایت کشور‌های اسلامی برای تدوین گزارش و انجام وظایفی شدند که قطعنامه نشست ویژه شورای حقوق بشر بر عهده آن‌ها نهاده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها