کارگردان تئاتر:

هفته کتاب فرصتی برای تشویق کتابخوان‌هاست

امینی گفت: برای تشویق و تقدیر از نویسندگان و مولفان در طول سال فرصت‎‌های مختلف دیگری داریم، اما هفته کتاب می‌تواند فرصتی برای تشویق کتابخوان‌های حرفه‌ای باشد و در این هفته بیشتر به این قشر توجه شود.
کد خبر: ۴۸۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ - 19November 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «رحمت امینی» مدرس دانشگاه، نویسنده و کارگردان تئاتر نامگذاری و مناسبت‎هایی همچون هفته کتاب را با هدف ایجاد توجه جامعه به موضوع کتاب دانست و اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی امری جاری در سراسر زندگی است و هر روز باید روز کتاب باشد.

وی تاکید کرد: هفته کتاب فرصت بسیارخوب و مناسبی برای تشویق کسانی است که کتاب می‌خوانند و در این زمینه باید راه‌هایی تازه و نو پیدا کنیم.

این مدرس دانشگاه، جمع‌خوانی را اقدامی بسیار موثر برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: پدیده جمع‌خوانی می‌تواند در محیط‌ها و مجتمع‌های مسکونی رخ دهد. رودرویی خوانندگان کتاب در یک محیط غیر مرسوم می‌توانند بسیار کمک کننده و موثر باشد.

امینی یادآور شد: برای تشویق و تقدیر نویسندگان و مولفان در طول سال فرصت‎های مختلف دیگری داریم، اما هفته کتاب می‌تواند فرصتی برای تشویق کتابخوان‌های حرفه‌ای باشد و در این هفته بیشتر به این قشر توجه شود.

وی درباره اقدامات انجام گرفته در طول ۲۸ دوره گذشته، گفت: برنامه‌های مختلف از جمله برگزاری نشست‌های تخصصی و دیگر اقداماتی که در طول دوره‌های گذشته هفته کتاب انجام می‌گرفته، فعالیت‌های خوبی بوده است و لازم است جایگاه‌شان حفظ شود، اما نیاز است تا به اقدامات کارگشا و عمیق‌تری روی آورده شود. اکنون با تنوع رسانه‌ها در جهان و گسترش فضای مجازی ضرورت دارد با نوجویی و الگوگیری از جا‌هایی که در ترویج کتابخوانی پیش رو و موفق بودند و بومی‌سازی این الگوها، به سمت افزودن رویداد‌ها و برنامه‌های جدیدتری برویم.

امینی درباره طرح‌های فروش فصلی کتاب نیز گفت: طرح فروش فصلی، طرح خوبی برای رونق کتاب و فروش کتاب است. این طرح از سویی کمک بسیارخوبی به کتاب فروش‌ها می‌کند و از سوی دیگر برای مخاطبان رغبت و انگیزه خرید ایجاد می‌کند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر، اضافه کرد: البته در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی به فکر‌های تازه‌ای در جهت خوانده شدن کتاب نیاز داریم. خرید کتاب یک مساله است و خواندن شدن مساله مهم‌تر دیگری است که باید به آن توجه بیشتری شود.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان آغاز شده و تا یکم آذر ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار