شهید عنبرى: تا مردم در صحنه هستند انقلاب ضربه نمى‌خورد

شهید عزیزالله عنبری در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «ارواح شهدا را با پیروى از امام و در صحنه ماندن و مقاومت و استقامت خشنود کنید، چون تا مردم در صحنه هستند انقلاب ضربه نمى‌خورَد.»
کد خبر: ۴۸۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ - 20November 2021

شهید عنبرى: پیرو خط امام باشید

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

وصیت‌نامه شهید عزیزالله عنبرى

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و الصلوة والسلام على سیدنا محمد (ص) و اله اجمعین

اشهد ان لا اله الا الله و ان محمدا رسول الله و ان علیا ولى الله

بنده عزیزالله عنبرى با سلام به پیشگاه حضرت مهدى (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خمینى و با سلام به ارواح طیبه شهدا و با سلام به حضور علما و روحانیون و اساتید و طلاب متعهد وصیت‌نامه خود را شروع می‌کنم.

اول حضور پدر و مادر گرامی‌ام سلام عرض می‌کنم عزیزان من می‌بخشید که براى شما فرزند خوبى نبودم و جز زحمت انداختن براى شما کارى نکردم ولى ما امانتى بودیم نزد شما و همه باید از این دنیا برویم ولى مانده که با چه مرگ و وضعى برویم این راهى که ما رفتیم راه آقا اباعبدالله (ع) است و این قافله‌ای است که سالار این قافله امام عزیز است.

در حدیثى از پیامبر اکرم (ص) اصول کافى نقل می‌کند که براى شهید هفت خصلت است اولى آن‌ها این است که با ریختن اولین قطره خون شهید تمامى گناهانشان آمرزیده می‌شود و آخرین خصلت اینکه شهید ینظر الى وجه الله، شهید نظر می‌کند به وجه‌الله، از خداى تبارک و تعالى می‌خواهم که مرا شهید از دنیا ببرد.

پدر گرامی‌ام از شما تشکر می‌کنم که با بدست آوردن روزى حلال ما را بزرگ کردى. اینکه ما راه صحیحى رفتیم بخاطر خوردن همان لقمه حلال شماست، مادر گرامی‌ام از زحمات شما هم تشکر و قدردانى می‌کنم چه زحمات و مشقاتى بخاطر ما تحمل کردید شما مطمئن باشید که در پیشگاه بى بى زهرا (س) روسفید هستید. خداوند دعاى خیرت را موجب مغفرت ما قرار دهد.

در مجلس ختم من برایم از بستگان و اقوام و همسایگان و تمامى افراد حلالیت بخواهید و خودتان هم مرا حلال کنید، با افرادى که می‌دانید در خط امام و انقلاب نیستند کمتر رفت و آمد کنید، چون نشست و برخاستن‌ها در انسان تأثیر می‌گذارد.

پیرو خط حضرت امام باشید و مقلد واقعى امام. به احکام شرعى اهمیت دهید و بیشتر مقید باشید. در تربیت فرزندان طبق مقررات و دستورات تربیتى اسلام کوشا باشید، مانند کسانی باشید که وقتى امام امر می‌کند به جبهه بروید مانند شیر به جبهه مى‌آیند و می‌رزمند.

شهید چمران می‌فرماید وقتى شیپور جنگ به صدا درمی‌آید مرد از نامرد شناخته می‌شود وقتى امام امر به جبهه رفتن و جنگیدن می‌کند ما که مقلدیم نباید چرا بگوییم. ما وظیفه‌مان اطاعت از امر رهبر است و نباید با چرای آن کاری داشته باشیم.

نشستن و نق زدن و دست روى دست گذاشتن و منتظر صلح یا پیروزى گشتن کارى از پیش نمی‌برد. اگر می‌خواهید جنگ تمام شود به جبهه بیایید و توطئه دشمن را سرکوب کنید و کار جنگ را یکسره کنید، چون پیروزى و به استقلال و آزادى دست یافتن زحمت دارد.

مطمئن باشید اگر در این زمان امام عصر (عج) ظهور می‌کرد همان کارى را می‌کرد که نایب حضرتش امام خمینى انجام می‌دهد. سعى کنید ارواح شهدا را با پیروى از امام و در صحنه ماندن و مقاومت و استقامت خشنود کنید، چون تا مردم در صحنه هستند انقلاب ضربه نمى‌خورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار