فرمانده سپاه ناحیه بردسکن:

«بسیج» ضامن عزت و امنیت ملی است

سرهنگ «جنیدی» با اشاره به تجربه‌‌های موفق دوران دفاع مقدس گفت: بسیج مردمی توانست همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و شعار هفته بسیج امسال که بسیج پاره تن مردم اعلام شده نشان می‎دهد که این تشکل مردمی ضامن عزت و امنیت ملی یعنی اقتدار ایران اسلامی است.
کد خبر: ۴۸۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ - 20November 2021

سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی» فرمانده سپاه ناحیه بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی اظهار داشت: هفته بسیج امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و با شعار «بسیج پاره تن مردم»، باشکوه و با عظمت خاصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری بسیج به فرمان امام خمینی (ره) گفت: بسیج از بدو تأسیس تاکنون تمام معادلات دشمن را بر هم زده است که این امر نقطه عطفی در تاریخ بسیج مردمی به شمار می‌رود.

جنیدی با اعلام اینکه بسیج در چله دوم انقلاب به‌عنوان یک مکتب و تفکر در اذهان جامعه نهادینه شده است، گفـت: طبیعتا این عزت، شکست سیاست‌های نظام سلطه را در حوزه‌های معیشتی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به همراه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن، تجربه ‌های موفق در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: بسیج مردمی توانست همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کند ولذا این تفکر بسیج است و شعار بسیج پاره تن مردم بیانگر آن است که این تشکل مردمی ضامن عزت و امنیت ملی یعنی اقتدار ایران اسلامی است.

وی برنامه‌های هفته بسیج را در بردسکن براساس تفکر غنی بسیج و با رویکرد محله محور عنوان کرد و بیان داشت: سیاست سپاه پاسداران در قبال برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج فرهنگ‌سازی موضوعات مهم است و حال این موضوعات می‌تواند اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و یا در حوزه سلامت باشد.

جنیدی تأکید کرد: اجرای ۶۰ برنامه در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و علمی، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت، تعمیق معنویت، فرهنگ‌سازی در حوزه اقشار و محلات و نیز حوزه دانش‌آموزی و توانمندسازی مربیان طرح شهید بهنام محمدی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن، مدرسه، خانه و مسجد را سه محور مهم در اجرای برنامه‌های هفته بسیج دانست و تصریح کرد: توجه به کتابخوانی و آشتی مردم با کتاب، میز فروش کتاب، دیدار با ۶۰ خانواده شهید، عطرافشانی مزار شهدا، کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب اجرای طرح «ثامن»، تعمیق معنویت نسل جدید با نسل اول انقلاب از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی در ادامه گروه‌های فضای مجازی شهرستان بردسکن را توانمند خواند و خاطرنشان کرد: بردسکن دارای مرکز فضای سایبری قوی است و در عملیات‌های مختلف سایبری نقش‌آفرین بوده و به‌عنوان تیم پدافندی در مقابل هر پاتک دشمن ایستاده است.

جنیدی اعزام مشاورین در قالب گروه‌های جهادی به روستاها، مدارس و خانواده‌ها و راه‌اندازی پویش نذر علمی با هدف کمک به دانش‌آموزان و نیز تأمین اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت را یادآور شد و افزود: در حوزه سلامت استمرار طرح شهید سلیمانی، توزیع ماسک و ۴۵۰ بسته‌های معیشتی، کمک‌های مؤمنانه و تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی از عناوین برنامه‌های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن به اجرای گشت رضویون و گشت‌های محله محور اشاره کرد و بیان داشت: اعزام ۲۵ گروه جهادی به مناطق محروم، افتتاح منازل نیازمندان در شهر و روستاها، برگزاری صبحگاه مشترک و دیدار با امام جمعه شهرستان از برنامه‌های روز اول هفته بسیج در شهرستان است.

وی برنامه‌های حوزه زنان را در هفته بسیج برشمرد و گفت: برگزاری همایش جایگاه زن در اسلام توسط بسیج جامعه زنان، رزمایش بسیجیان در پنجم آذر، احداث و بهره‌برداری از ۵۰ واحد مسکونی در روستاهای مناطق عشایری، ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه امام رضا (ع) و نبوت و برپایی ایستگاه سلامت و کمک به کادر درمان در شناسایی افرادی که به دلائلی واکسن خود را دریافت نداشته‌اند دیگر عناوین برنامه‌های هفته بسیج است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار