سردار هاشمی دانا در مراسم رونمایی از کتاب صید جواهر:

کتاب از مهم‌ترین ابزار ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه کتاب از مهم‌ترین ابزار ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: کتاب ماندگار است و لذت به دست گرفتن کتاب و تورق آن حس نزدیکی ایجاد می‌کند و حس خوب آن فراتر از حسی است که فضای مجازی به فرد منتقل می‌کند.
کد خبر: ۴۹۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ - 20November 2021

سردار دانابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدمجید هاشمی‌دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس صبح امروز (شنبه) در مراسم رونمایی از کتاب «صید جواهر»، روایت زندگی دو تن از شهدای پلیس در وقایع آبان ۹۸، اظهار داشت: شهدای گرانقدر کشورمان با صدق نیت وارد عرصه زندگی و کار شدند و با صدق نیت از این دنیا فارغ شدند.

سردار هاشمی دانا ادامه داد: اخلاص، تواضع، دینداری، گذشت و ولایت‌پذیری خصوصیات بارز شهداست و این خصوصیات در شهدای وقایع آبان ۹۸ جاری و ساری بوده است.

وی با بیان اینکه برای شهدا آثار تربیتی قائل هستیم که پس از شهادتشان به وقوع می‌پیوندد، گفت: شهدا در زمان حیاتشان خدمات مختلف و موثری دارند و پس از شهادتشان برای شفاعت و پیگیری کار خانواده خود و مردم مبسوط‌الید می‌شوند و به واسطه مقامی که دارند می‌توانند شفاعت کننده و گره‌گشا شوند.

مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس افزود: امیدواریم سایه این شهدای عزیز (ایرج جواهری و رضا صیادی) بر سر خانواده‌شان مستدام باشد، آن‌ها همواره ناظر و همراه همسرانشان در زندگی هستند.

وی با اشاره به تبیین سیره شهدا گفت: این عزیزان الگو‌های گرانقدر و موثری برای تک تک افراد جامعه برای زندگی فردی و اجتماعی هستند و وظیفه مهم ما تببین سیره و منش این شهدا برای انتقال به نسل‌های بعدی جامعه است.

سردار هاشمی دانا با بیان اینکه کتاب از مهم‌ترین ابزار ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: برای انتقال سیره شهدا روش‌های مختلفی اعم از فیلم، سریال، تئاتر، فضای مجازی و کتاب وجود دارد و یکی از آثار ماندگاری که می‌توان از آن استفاده کرد، کتاب است که ماندگاری و مانایی دارد و می‌توان همه جا با خود همراه داشت و لذت به دست گرفتن کتاب و تورق آن حس نزدیکی را ایجاد می‌کند و حس خوب آن فراتر از حسی است که فضای مجازی به فرد منتقل می‌کند.

وی افزود: ما اگر امروز می‌بینیم که حماسه عاشورا ماندگار است به خاطر تکرار، بیان و پیگیری و بزرگداشتی است که همواره بوده است؛ بنابراین باید با برگزاری یادواره‌ها به یاد شهدا باشیم و به کتاب‌هایی که سیره شهدا را تبیین می‌کنند، رجوع کنیم تا راه شهیدان تداوم یابد.

سردار هاشمی دانا با اشاره به بخشی از کتاب صید جواهر گفت: طبق نقل قول شهدای حادثه آبان ۹۸ (ایرج جواهری و رضا صیادی) آنها نشان دادند عملا پیرو ولایت و رهبرشان هستند و برای امنیت، شرف و ناموس مردم تا پای جان ایستادند و جانشان را فدا کردند. ما موظفیم که قدردان شهدا باشیم و سیره آنان را به منصه ظهور برسانیم.

مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس در پایان با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهیدان ایرج جواهری و رضا صیادی خاطرنشان کرد: با مطالعه این کتاب وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری، تعهد و عشق و ارادت به ولایت و رهبری و عشق خدمت به مردم و ایستادگی تا پای جان از خصوصیات بارز این شهیدان بود که در امتداد مسیر شهدای دفاع مقدس و مقاومت توانستند جانفشانی کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها