رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در تذکری خواستار شد؛

لزوم رسیدگی به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تهران/ بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده هستند

تشکری هاشمی از ضرورت رسیدگی به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تهران خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده هستند.
کد خبر: ۴۹۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ - 21November 2021

رسیدگی به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تهران/ بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه شورا در تذکری، اظهار داست: حضرت امام (ره) فرمودند: من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد و نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی خود به فراموشی سپرده شوند.

تشکری ادامه داد: ما همکارانی داریم که فرزندان یادگاران دفاع مقدس هستند و شاید پدران و مادران شهدا امروز عده قلیلشان در جمع ما حاضر باشند. کسانی که جوانی و نوجوانی خود را در جبهه گذرانده و اکنون دوران میانسالی و کهنسالی را می‌گذرانند.

وی گفت: اما فرزندان این یادگاران امروز برای اشتغال و برای کار با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند. البته بار‌ها در جلسات مطرح شده است که فرزندان شهدا و ایثارگر موضوع تبدیل وضعیتشان به سرعت پیگیری شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: با توجه به قانونی که اخیرا در مجلس به تصویب رسید بسیاری از این عزیزان در شرکت و سازمان مرتبط با شهرداری کار می‌کنند که طبق این مصوبه قانونی موضوع تبدیل وضعیتشان تاکید شده و نباید بیش از این فرزندان شهدا و ایثارگر را بلاتکلیف بگذارند و مسئله تبدیل وضعیت این عزیزان به مرحله عمل برسد و در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در فضای مجازی بار‌ها دیدیم ایثارگران پیام می‌گذراند که تکلیفشان مشخص نشده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ترافیک تهران که فرمودند ترافیک مشکلی است در زندگی مردم و این باعث گرفتاری مردم شده این راه حل دارد که از طریق علمی و کار کارشناسی علمی تعیین می‌شود، گفت: چند سالی است که شهر تهران مورد غفلت واقع شده و در بحث توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌ها اقدامات عاجل صورت نگرفته و امروز ما با حمل و نقلی مواجه شدیم که به شدت آسیب پذیر شده است.

وی تاکید کرد: امروز ناوگان اتوبوسرانی بیش از ۹۰ درصد به سن فرسودگی رسیده‌اند. امروز می‌بینیم که در مترو به واسطه عدم اورهال چرخ‌های واگن قفل می‌شود و بیش از نیم ساعت مردم محبوس بودند، چراکه علت اصلی فرسودگی ناوگان است و نیاز به اورهال قطار‌ها است.

تشکری تصریح کرد: از شهردار تهران می‌خواهیم با توجه به کمبود قطعات در انبار‌های شرکت واگن سازی این موضوع را در اولویت خود قرار دهند و بر روی تعدادی از قطار‌ها به فوریت عملیات اورهال شروع شود.

وی گفت: امروز ایمنی و ترافیک شهر تهران وضعیت خوبی ندارد و تا مادامی که وضعیت حمل و نقل عمومی را درست نکنیم صحبت کردن از حل ترافیک تهران بی معنی خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: تقاضای ما از شهردار این است به صورت عاجل برای تامین ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانتی به خصوص از اول آذر که طرح ترافیک به وضعیت اولیه بر می‌گردد و بسیاری از مردم مجبور به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شوند اقدامات مقتضی را انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امروزه کیفیت سوختی که به کارخانجات و نیروگاه‌ها داده می‌شود وضعیت خوبی ندارد و درصد بالای گوگرد این سوخت‌ها هوای تهران را آلوده کرده، خودرو‌های فرسوده و نبود حمل و نقل عمومی مناسب و به هم ریختگی در آمد و شد مردم نیاز به مشارکت جدی همه نهاد‌ها است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار