مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

استان فارس در چاپ کتاب دفاع مقدس نقش ویژه ای در کشور دارد

سرهنگ پاسدار «کوشکی جهرمی» با بیان اینکه 20 درصد از کتاب‌های تولیدی کشور مربوط به دفاع مقدس است گفت: استان فارس نیز در چاپ و تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس نقش ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۴۹۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ - 21November 2021

سهم 30درصدی استان فارس از کتاب های تولیدی دفاع مقدس کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، مراسم رونمایی از «تنها گریه کن» کتاب تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در شیراز و هم زمان در سراسر کشور به صورت ارتباط تصویری برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در این مراسم با بیان اینکه 20 درصد از کل کتاب های چاپ شده کشور مربوط به حوزه دفاع مقدس است اظهار داشت: استان فارس پیشتاز چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس کشور است و در تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس نقش ویژه ای در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز ایران علی رغم همه تلاش و فشار دشمنان سربلند و روی پای خود ایستاده است گفت: این ایستادگی ها به تاسی از شهیدان بزرگوار و فرهنگ دفاع مقدس است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با یادآوری این مطلب که بسیج بنیان ارزشمندی است که شالوده آن بر اساس خون شهداست، تاکید کرد: جنگ گنج است و باید این گنج استخراج شود.

کوشکی با اشاره به اینکه از سال 88 تا 98 تعداد 45 عنوان کتاب پیرامون دفاع مقدس در استان فارس چاپ شده است بیان داشت: در سال 99 تعداد 66 عنوان کتاب و 14 عنوان صوتی دفاع مقدس در فارس تهیه شد و از ابتدای 1400 تاکنون نیز 60 عنوان کتاب توسط این اداره کل به چاپ رسیده است. ما اولین استانی هستیم که کتاب نقش استان در دفاع مقدس را آماده کردیم و در سالروز بزرگداشت عملیات «کربلای 5» کتاب «فارس در دفاع مقدس» رونمایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیران با فرهنگ شهید و شهادت آشنا نباشند نمی توانند کار جهادی انجام دهند، ابراز داشت: شش شاخصه اساسی در وصیت نامه شهدا وجود دارد که امام و ولایت، نماز، تاکید بر حجاب، روحیه جهادی و شهادت طلبی، سرافرازی ایران و تاکید به تاسی از سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) است. اگر می خواهیم خسران نبینیم به فرهنگ ایثار و شهادت توجه کنیم و مدیران و مسئولین برای مقابله با تهاجم فرهنگی راه دیگری جز توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار