مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

شهرستان «زیرکوه» میزبان خانواده شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی»

سرهنگ «فلاحی» گفت: مراسم استقبال از خانواده شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» سوم آذرماه از میدان آیت‌الله فقیه به سمت گلزار شهدای گمنام شهر حاجی‌آباد با رعایت مسائل بهداشتی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ - 22November 2021

شهرستان «زیرکوه» میزبان خانواده شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی»سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: در گلزار شهدای گمنام شهر حاجی‌آباد شهرستان زیرکوه پنج تن از شهدای گمنام آرمیده‌اند.

وی با بیان اینکه اخیرا هویت یکی از این شهدا از طریق انجام آزمایش DNA پس از گذشت ۳۳ سال از جنگ تحمیلی شناسایی شد، افزود: «اصغر رستمی شاپورآبادی» در يكم آذر ۱۳۴۵ در شاپورآباد اصفهان در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در بيست و يكم تير ۱۳۶۷ در عملیات محرم در منطقه زبیدات توسط  نيروهای عراقی به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: پيکر پاک و مطهر این شهید مدت‌ها در منطقه عملیاتی برجای ماند و پس از تفحص به عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۵ در حاجی‌آباد زیرکوه به خاک سپرده شد.

فلاحی با اعلام اینکه طی هفته‌های گذشته هویت این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA پس از گذشت ۳۳ سال از جنگ تحمیلی شناسایی شد، مطرح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روز چهارشنبه سوم آذر مردم قدرشناس زیرکوه میزبان خانواده گرانقدر این شهید والامقام خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از خانواده این شهید گرانقدر روز چهارشنبه سوم آذر از میدان آیت‌الله فقیه به سمت گلزار شهدای گمنام شهر حاجی‌آباد با حضور پرشور مردم و با رعایت مسائل بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار