نماینده مردم در مجلس مطرح کرد؛

شکست محاصره غرب با سند همکاری ایران و روسیه

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه سند همکاری ایران و روسیه محاصره اقتصادی غرب را خواهد شکست، گفت: سند همکاری ایران و روسیه به دلیل اینکه در قالب موافقتنامه است، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
کد خبر: ۴۹۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ - 22November 2021

سند همکاری ایران و روسیه محاصره اقتصادی غرب را خواهد شکست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به سند همکاری میان ایران و روسیه که قرار است بعد از تصویب در مجلس در قالب یک توافقنامه به‌زودی به امضای رؤسای جمهور دو کشور برسد، اظهار داشت: طبق سیاست خارجی کشورمان نیاز به برقراری روابط سیاسی پایدار با پشتوانه اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و ... داریم تا بتوانیم حلقه محاصره غرب را شکسته و فشار آن‌ها را کاهش دهیم.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه روسیه و چین دو کشور عضو دائم شورای امنیت بوده و دو قدرت در جهان محسوب می‌شوند، مطرح کرد: طی این سال‌ها روابطی با همه کشور‌های جهان حتی اروپایی‌ها به‌جز ایالات متحده آمریکا داشته‌ایم، اما اسناد همکاری با چین و روسیه دو ویژگی دارد.

وی افزود: ارتباط اقتصادی با چین و روسیه باعث می‌شود از فشار کشور‌های غربی که احساس می‌کنند هر گره‌ای باید از سوی آن‌ها باز شده خارج شویم چرا که آن‌ها از روابط کشور‌ها به‌عنوان ابزار استفاده می‌کنند، اما ما قصد داریم با نگاه به شرق و آسیا یک توازن ایجاد کنیم.

رحیمی جهان‌آبادی در ادامه با بیان اینکه وقتی چین و روسیه از پایداری روابط مطمئن باشند، تجار و سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتری اقدام به تجارت و سرمایه‌گذاری می‌کنند، یادآور شد: یکی از نگرانی‌های این دو کشور این است که اگر روابط ما با غرب از تنش خارج شود، روابط خود با آن‌ها روابط را کاهش می‌دهیم از این رو چنین قرارداد‌های ضامن روابط و منافع دو طرف خواهد بود و به سیاست خارجی ما ثبات می‌بخشد.

وی با اشاره به برخی تخریب‌ها که زمان طرح اسناد همکاری طولانی مدت مطرح می‌شود عنوان کرد: برخی از افراد بدون اطلاع از محتوای اسناد همکاری، اقدام به انتقاد می‌کنند که پیش از این نیز شاهد تخریب زیاد قرارداد ایران و چین بودیم، اما وقتی مفاد آن را دیدیم همگان متوجه شدند مسائل مطرح شده کلی بود و نکته‌ای خلاف منافع ملی ما نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه سند همکاری ایران و روسیه به دلیل اینکه در قالب موافقتنامه است، باید به تصویب مجلس برسد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس با همکاری کارشناسان وزارت خارجه نکات مطرح شده در این سند را بررسی می‌کنند و ما هرگونه نقد علمی نسبت به آن را می‌پذیریم، ولی نباید اجازه دهیم جریاناتی که خطر فکری غرب را دنبال می‌کنند در صدد تخریب غیرکارشناسی توافقنامه‌های ایران با سایر کشور‌ها برآیند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار