رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

پایگاه‌های بسیج تقویت می‌شوند/ بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است

سردار سرتیپ سلیمانی گفت: پایگاه‌های بسیج تقویت خواهند شد تا با استفاده از ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و ملی، مشکلات را حل کنند.
کد خبر: ۴۹۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ - 22November 2021

سردار سرتیپ سلیمانیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از رهنامه محلات اسلامی که در سالن ۵ آذر بسیج برگزار شد، اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و بیانیه گام دوم، سندی راهبردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود؛ چون نظام ما، نظام امام و امت است در حالی که در غرب احزاب مردم را سازماندهی می‌کنند و به واسطه آن در جهت‌گیری دولت‌ها تأثیر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه در الگوی جمهوری اسلامی ایران تشکیلاتی مردم‌پایه به نام «بسیج» تشکیل شده تا فرامین امامین انقلاب را اجرا کند، افزود: بسیج تشکیلات یک بعدی و برای اوقات فراغت نیست و یا اینکه فقط عده‌ای را جذب کند و برای آن‌ها کارتی هم صادر کند؛ بسیج مظهر مردم‌سالاری اسلامی و دینی است؛ البته مقصود از بسیج از منظر رهبری، تمام ملت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: آنجا که بر دیوان‌سالاری تکیه کردیم، مانند عرصه اقتصادی یک وضعیت داریم و آنجا که به امام و امت تکیه کردیم، وضعیتی دیگر داریم؛ مانند دوران دفاع مقدس که امام (ره) آن را مردمی کرد و توانستیم به پیروزی نهایی دست یابیم؛ به عبارت دیگر، امروز امید به موفقیت و باور «ما می‌توانیم» از دوران دفاع مقدس به‌وجود آمده است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه باید در عرصه‌های گام دوم فعالیت داشته باشیم، عنوان کرد: در این عرصه، تحقق «محله اسلامی» نیز باید با محوریت مساجد صورت گیرد و حدود دو سال است که برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌یم تا این موضوع محقق شود.

وی اضافه کرد: برای احیای مساجد، پایگاه‌های مقاومت باید اثرگذار باشند تا با کمک مساجد چشم‌انداز محله اسلامی تحقق یابد؛ البته این موضوع با پیشرانی جوانان مؤمن انقلابی پای کار با جلوداری ائمه مساجد صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا بسیج با استفاده از حلقه‌های میانی و افراد محلی، بتواند وارد دوره جدیدی از هویت اسلامی ایرانی محلات شود.

سردار سلیمانی گفت: غرب و صهیونیست‌ها موجودیت خود را به‌واسطه انقلاب اسلامی در خطر می‌بینند و حتی برای پایان موجودیت خود زمان هم تعیین کرده‌اند؛ از سوی دیگر این موضوع که ما باید مصرف‌کننده کالای غرب باشیم و به زبان آن‌ها سخن بگوییم نیز از اهداف دهکده جهانی است.

وی اظهار داشت: در بعد فرهنگی، تولید قدرت فضای مجازی، سلامت، دفاع و امنیت، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، روشنگری سیاسی، کمک مؤمنانه، تفریحات سالم و حل مشکلات مردم مواردی است که ظرفیت آن در مساجد وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ خداوند به ما توفیقی عنایت کرد تا بستر و زمینه تحقق گام دوم فراهم شود، افزود: بسیج در گام اول به خوبی درخشیده و پس از آن هم علی‌رغم فشار‌هایی که ملت با آن مواجه بوده، توانسته خدمات شایانی را به جامعه ارائه دهد؛ در همین راستا مساجد نیز باید بتوانند هویت‌های ایرانی-اسلامی محلات را تحقق بخشند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در درجه اول برای سعادت ملت ایران و سپس سایر ملت‌ها به‌وجود آمده است، بیان کرد: بسیج، مساجد را محور قرار خواهد داد و پایگاه‌های بسیج تقویت خواهند شد تا با استفاده از ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و ملی، مشکلات را حل کنند؛ لذا امیدواریم این الگوی جدید را در سایه منظومه رهبری تحقق بخشیم.

وی گفت: برای وصل شدن هیات‌های اندیشه ورز بسیج و هیات امنا و جوانان محل به یکدیگر، هنر و سلیقه کارایی دارد و با بخشنامه تحقق‌یافتنی نیست؛ اگر این‌ها در کنار هم قرار گیرند، مردم هم برای تحقق محله ایرانی-اسلامی به میدان خواهند آمد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: تحقق چشم‌انداز محلات اسلامی متجلی‌کننده اندیشه امامین انقلاب اسلامی است؛ لذا وظیفه داریم که برای تحقق فرامین امامین انقلاب اسلامی جانفشانی کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار