وزیر راه و شهرسازی:

محور مقاومت به مولفه قدرت در منطقه و جهان تبدیل شده است

قاسمی گفت: حضور بسیج در زمان دفاع مقدس و پس از آن در دوران‌های دیگر همچون در حفاظت از حرم به گونه‌ای بود که امروز محور مقاومت تبدیل به مولفه قدرت در منطقه و جهان شده است.
کد خبر: ۴۹۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ - 22November 2021

محور مقاومت به مولفه قدرت در منطقه و جهان تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفا‌ع‌پرس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که پیش از ظهر امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: بسیجی این نیست که پرونده بسیج داشته باشیم، بلکه هر کس که جهادی کار کند، از رهبر معظم انقلاب اسلامی تبعیت کرده و اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، بسیجی است.

وی با اشاره به این مطلب که در تمام دوران‌ها از زمان انقلاب اسلامی بسیجیان نقش موثری در عبور از تنگناها داشتند، عنوان کرد: حضور بسیج در زمان دفاع مقدس و پس از آن در دوران‌های دیگر همچون در حفاظت از حرم به گونه‌ای بود که امروز محور مقاومت تبدیل به مولفه قدرت در منطقه و جهان شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بعد از حضور در وزارت نفت، هفت سال در محور مقاومت در خدمت شهید سلیمانی بودم، گفت: در آن دوران شاهد تلاش‌ها و ایثارگری بسیجیان بودم که چگونه در دفاع از حرم به دست سفاک‌ترین دشمنان در غربت به شهادت رسیدند.

قاسمی افزود: نیروهای بسیج در هر حادثه‌ای همچون سیل، زلزله و کرونا به میدان آمده و خدمتگذار مردم بودند و در شرایط سخت کنونی نیز علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدات مختلف با همین روحیه بسیجی و انقلابی می‌توانیم این روزها را پشت سر بگذاریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل بیان کرد: حمل‌ونقل ریلی، هوایی و جاده‌ای ما دارای مشکلات اساسی است و برای نوسازی ناوگان‌ها برنامه جامعی به مجلس و دولت ارائه کرده‌ایم و آن را به‌عنوان یک مأموریت ویژه در دستور کار داریم.

وی در ارتباط با اجرای قانون جهش تولید مسکن هم اظهار کرد: رسانه‌های خارجی عنوان می‌کنند که امکان ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال وجود ندارد؛ اما من اعلام می‌کنم که این کار قطعاً شدنی است؛ در سال اول ساخت دو میلیون مسکن آغاز شده و یک سال و نیم بعد و تا پایان چهار سال به همین میزان مسکن ساخته خواهد شد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای وزارت راه و شهرسازی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار