جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

امروز با روحیه بسیجی در عرصه تولید تجهیزات نظامی خودکفا شده‌ایم

سردار قریشی گفت: در جنگ تحمیلی به دلیل تحریم‌هایی که وجود داشت تجهیزات و مهمات سهمیه‌بندی بود، اما امروز ما با روحیه بسیجی و جهادی توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف به خودکفایی برسیم.
کد خبر: ۴۹۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ - 22November 2021

امروز با روحیه بسیجی در عرصه تولید تجهیزات نظامی خودکفا شده‌ایمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سید قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گردهمایی بسیجیان کمیته امداد امام خمینی (ره) با موضوع نقش بسیجیان در تحقق تمدن نوین اسلامی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد دومین نهادی بود که به فرمان امام تاسیس شد، اظهار داشت: باید با همکاری کمیته امداد و بسیج بتوانیم نیازمندان و محرومان را توانمند کنیم.

وی ادامه داد: امروز کمیته امداد با کمک خیرین توانسته در راستای توانمدسازی محرومین گام‌های بلندی بردارد.

سردار قریشی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از جهت سیاسی و نظامی متکی به مردم بود، گفت: انقلاب اسلامی با گفتمانی که ایجاد کرد توانست بر دو بلوک غرب و شرق فائق آید؛ تدابیر حضرت امام براساس نیاز‌های کشور و مقابله با توطئه‌های دشمن صورت گرفت.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: تشکیل بسیج معجزه است که با گذشت قریب به نیم قرن علی‌رغم جنگ سخت و جنگ نرم توانسته در مقابل دشمنان ایستادگی کند و امروز الگویی برای کشور‌های منطقه باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ کشور با حمایت‌های خود از صدام به دنبال شکست انقلاب اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: اگر تاریخ دفاع مقدس و پس از آن را نگاه کنیم هر کجا با روحیه بسیجی عمل کردیم توانستیم به خوبی عمل کنیم.

سردار قریشی اظهار داشت: با روحیه بسیجی و حضور مردم در صحنه توانستیم از نقطه ضعیف به بالاترین سطح برسیم؛ پس از جنگ هم دشمن با توطئه به دنبال ضعیف کردن ایران بودند که با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی توانستیم یکی پس از دیگری توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در جنگ به دلیل تحریم‌هایی که وجود داشت تجهیزات و مهمات سهمیه‌بندی بود، اما امروز ما با روحیه بسیجی و جهادی توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف به خودکفایی برسیم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی اراده خود را به کشور‌های اروپایی و آمریکا تحمیل می‌کند؛ امروز صهیونیست‌ها برای برقراری امنیت دیوارهای بلندی دور خود کشیده است.

سردار قریشی با اشاره به بیانیه گام دوم خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی در بیانیه گام دوم بر دوش جوانان است؛ روزی برای ساخت سد، پالایشگاه و ... به کشور‌های دیگر وابسته بودیم، اما امروز ما در کشور‌های دیگر در ساخت سد و پالایشگاه نفت و گاز فعالیت می‌کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز وقتی توانسته‌ایم موشکی بسازیم که دو هزار کیلومتر بُرد دارد یعنی تمامی علوم در آن به کار رفته است، اظهار داشت: امروز چرا در حوزه خودروسازی و اقتصاد نتوانسته‌ایم چنین پیشرفتی داشته باشیم؛ در حوزه نظامی ما این را عملیاتی کرده‌ایم، اما در دیگر حوزه‌ها چنین کاری صورت نگرفته است.

وی گفت: امروز اگر شهید سپهبد سلیمانی به چنین جایگاهی رسیده به دلیل ولایت‌مداری و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودن است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار