جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

مردم هنوز با وقایع دفاع مقدس به‌خوبی آشنا نیستند

سردار قریشی گفت: امروز علی‌رغم همه تلاش‌هایی که برای نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه صورت گرفته، مردم هنوز با وقایع دفاع مقدس به‌خوبی آشنا نیستند.
کد خبر: ۴۹۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ - 27November 2021

مردم هنوز با وقایع دفاع مقدس به خوبی آشنا نیستند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «سید قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز (شنبه) در آیین رونمایی از ۱۳ عنوان کتاب جدید بنیاد روایت که در مجموعه فرهنگی اسوه برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌هایی که در دنیا روی داده متفاوت است، زیرا سایر انقلاب‌ها بر پایه کودتا، شورش و برخورد‌های خشن تحقق یافته در صورتی که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی بوده و زمانی هم به پیروزی رسید که دو گفتمان غالب در جهان یعنی گفتمان سوسیالیستی و لیبرالیستی با قدرت اقتصادی و فرهنگی که داشتند بر تمام دنیا حکومت می‌کردند، اما امام خمینی توانستند با گفتمان خود بر این دو گفتمان پیروز شود و آن را سکه رایج مستضعفان کند.

وی افزود: بیان رزمندگان دوران دفاع مقدس که در قالب کتاب، نقاشی و شعر نشر پیدا می‌کند از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا در کشور‌های دیگر برای ترویج گفتمان مقاومت در بین ملت‌های خود کار‌های کوچک را بزرگ جلوه می‌دهند و حتی برای آن فیلم و کتاب تولید و چاپ می‌کنند.

سردار قریشی ادامه داد: دشمنان این ملت تا جایی که بتوانند می‌خواهند جلوی انتشار ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را بگیرند و برای این کار حتی اگر نتوانند جلوی آن را بگیرند، این مفاهیم و ارزش‌ها را تحریف می‌کنند؛ بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن اینکه روایت دفاع مقدس را ثروت ملی می‌دانند تأکید دارند عزیزانی که توانایی دارند در این عرصه پا به میدان بگذارند تا پیام رزمندگان را به نسل‌های آینده منتقل سازند.

وی ادامه داد: البته در این رابطه چنانچه آنچه روی داده را به‌خوبی بیان نکنیم، ممکن است تحریف شود و این هم تلاشی است که بسیاری از غرب‌زده‌ها به‌ویژه رسانه‌های انگلیسی آن را دنبال می‌کنند تا همان گونه که اشاره شد، واقعیت‌های دفاع مقدس بیان نشود.

وی ادامه داد: امروز علی‌رغم همه تلاش‌هایی که برای نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه صورت گرفته، مردم هنوز با وقایع دفاع مقدس به‌خوبی آشنا نیستند در حالی که آن‌هایی که ذره‌ای با این مفاهیم آشنا می‌شوند، اثر ویژه‌ای بر آن‌ها می‌گذارد.

سردار قریشی گفت: قالب نیرو‌های بنیاد روایت مردمی دارند به همین جهت، چون جهاد و مبارزه امروز ما فرهنگی است لذا باید گفت که فعالیت‌های بنیاد روایت همانند گردان‌های خط‌ شکن ما در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از وقایع تاریخ را دشمنان ما با غفلتی که انجام دادیم به سمت و سویی که خواسته کشانده است، افزود: در این رابطه می‌توان به نحوه پوشش راهپیمایی اربعین حسینی توسط رسانه‌های غربی اشاره کرد، زیرا هیچ واقعه‌ای را به بزرگی راهپیمایی اربعین نداریم، ولی رسانه‌های غربی در چه سطحی به آن می‌پردازند؛ در حالی که می‌تواند برای آن‌ها پوشش رسانه‌ای خوبی داشته باشد، اما غربی‌ها آن را درحد یک واقعه کوچک هم پوشش نمی‌دهند.

وی افزود: برای بیان و روایت دفاع مقدس باید وقایعی که روی داده را به‌خوبی و قابل باور منتشر کنیم؛ وقتی وارد زندگی شهدا می‌شویم متوجه می‌شویم آن‌ها همانند ستارگان آسمان، راه را به ما نشان می‌دهند.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها