دفاع‌پرس بررسی کرد؛

پیامدهای اقدام انگلیس در تروریستی خواندن حماس/ مشروعیت سیاسی و مردمی حماس چگونه به دست آمده است؟

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» مشروعیت سیاسی خود را فقط از مردم فلسطین گرفته و تروریستی خطاب کردن آن از سوی انگلیس کوچکترین ارزش و اعتباری نزد مردم و جریان‌های سیاسی فلسطین و منطقه نداشته و نخواهد داشت.
کد خبر: ۴۹۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱ - 23November 2021

پیامدهای اقدام انگلیس در تروریستی خواندن حماس/ مشروعیت سیاسی و مردمی حماس چگونه به دست آمده است؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در روز‌های اخیر دولت انگلیس به دلیل افزایش بی‌سابقه و کم نظیر موج حمایت مردم بریتانیا از مردم فلسطین و بالطبع جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در اقدامی شتابزده و دور از انتظار این جنبش مقاومت مردمی را در سازمانی تروریستی نامگذاری کرده است.

البته موضوعی که در این میان بیش از هر چیزی دیگری می‌تواند از دلایل اصلی چنین تصیمی از سوی انگلیس شده باشد را می‌توان لابی فعال و قدرتمند رژیم صهیونیستی در میان کشور‌های اروپایی بخصوص در کشور انگلیس دانست؛ زیرا لابی یهود به صورت دائمی و پیوسته همواره رایزنی‌هایی را با سران و مقامات سیاسی و نظامی کشور‌های اروپایی و آمریکایی انجام می‌دهد تا آن‌ها را مجبور کند تا گروه‌های مقاومت فلسطینی را در لیست گروه‎های تروریستی قرار بدهند.

نکته‌ای در میان بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده اخیرا فعالیت‌های گسترده و مخفی در پشت پرده سیاست داخلی و خارجی کشور‌های اروپایی بودیم که تا آنجایی که امکان دارد گروه‌های مقاومت مردمی فعال در کشور‌های خاورمیانه ازجمله در کشور‌های ایران، عراق، لبنان، فلسطین و حتی اخیرا در یمن را در لیست گروه‌های تروریستی قرار بدهند.

بر این اساس موضوعی هم که نباید از آن غافل شویم این است که تا پیش از قرار دادن جنبش مقاومت اسلامی «حماس» توسط انگلیس در لیست گروه‌های تروریستی برخی از کشور‌های اروپایی و غربی حزب‌الله لبنان و همینطور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده بودند و «حماس» جدیدترین گروه مقاومتی بود که در این لیست قرار گرفته است.

مسئله‌ای که متاسفانه سرسپردگی کشور‌های اروپایی و غربی را به لابی رژیم صهیونیستی کاملا برای همگان آشکار می‌کند این است که آن‌ها تمامی این تلاش‌ها را فقط و فقط در راستای خشنود ساختن رژیم صهیوینستی و تحت فشار لابی این رژیم انجام می‌دهند. در واقع این اقدام انگلیس چهره واقعی صهیونیست‌ها و میزان فشار آن‌ها را بر کشور‌های اروپایی به خوبی نشان می‌دهد.

اما از آن طرف میدان نیز این اقدام دولت انگلیس علیه جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با واکنش قاطع و بسیار محکم این جنبش مقاومتی روبرو شده به صورتی که «حماس» در بیانه‌ای این تصمیم را در راستای خدمت به اشغالگری دانسته و به این موضوع اشاره کردند که انگلیس با تروریستی خواندن ما در واقع مشروعیت مقاومت را هدف قرار داده است.

تروریستی خطاب کردن حماس آنقدر عجیب و غافلگیرانه بوده که مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که اقدام انگلیس علیه «حماس» به مثابه تعرض به ملت و مقاومت فلسطین است. حتی دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای نیز گفته که اقدام انگلیس در تروریستی خواندن حماس با هدف نابودی مسئله فلسطین است. آن‌ها در این بیانیه ضمن ایستادن در کنار ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت تاکید کردند از تمامی ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم تا به یاری فلسطینیان بشتابند.

اگر بخواهیم عوامل متعددی که موجب شده تا «حماس» توسط انگلیس در لیست گروه‌های تروریستی قرار بگیرد را بررسی کنیم مهمترین آن‌ها فعالیت‌های جدی و بسیار گسترده سه گروه جهاد اسلامی و حماس در فلسطین و حزب‌الله در لبنان در برابر تجاوز‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. زیرا آن‌ها با مبارزه‌ها و مقاومت‌های خود در برابر این رژیم جعلی ثابت کردند می‌توانند از مردم و آرمان‌های فلسطین به خوبی و با قدرت دفاع کنند و این آینده مقاومت را روشن نشان داده و موجب ترس رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی شده است.

البته قرار دادن نام جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در لیست گروه‌های تروریستی آن هم توسط کشوری، چون «انگلیس» نشان می‌دهد که این کشور همچنان سیاست‌های خصمانه گذشته خود را در برابر کشور‌های استقلال طلب و آزادی خواه حفظ کرده است و در این میان کشور فلسطین و لبنان با وجود دارا بودن گروه‌های فعال و قدرتمند مقاومت مردمی همچون خاری در چشمان آن‌ها فرو فرو رفته‌اند و ترس را در پیکره سلطه گرد و استعماری آن‌ها انداخته‌اند.

در انتها نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که اعمال فشار بر گروه‌های مقاومت به خصوص «حماس» به هیچ عنوان نمی‌تواند اقدامی موثر و بازدارنده در فعالیت‌ها و ایستادگی آن‌ها در برابر جنایات و تجاوز‌های رژیم اشغالگر قدس باشد و این اقدام انگلیس در قرار دادن نام گروه‌های مقاومت در لیست سازمان‌های تروریستی فقط و فقط دولت این کشور را به عنوان حامی جریان‌های تروریستی به جهانیان معرفی می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار