انتشارات «مرز و بوم» منتشر کرد؛

روایتی از حضور میلیاردر عراقی در دفاع مقدس/ ترفند رزمنده عراقی برای حضور در جبهه ایران برای تقابل با ارتش بعثی

انتشارات مرز و بوم خاطره‌ای را از مسوول عراقی تعمیرگاه الکترونیک واحد شنود سپاه و یک میلیاردر عراقی در جبهه ایران روایت کرده است.
کد خبر: ۴۹۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ - 23November 2021

ماجرای حضور یک میلیاردر عراقی در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، انتشارات مرز و بوم در صفحه اینستاگرامی خود خاطره‌ای را از «نوری علوی» مسوول عراقی تعمیرگاه الکترونیک واحد شنود سپاه و یک میلیاردر عراقی در جبهه ایران روایت کرده است که در ادامه می‌خوانید.

آن موقع به جناب آقای اسحاقی (مسئول واحد جنگ الکترونیک سپاه) مدرک ارائه نکردم، ولی آقای اسحاقی از طریق یک نفر فهمید که من لیسانس دارم. من دوتا مدرک از انگلیس و دانمارک دارم. یک نفر میلیاردر عراقی در انگلیس زندگی می‌کرد. آنجا را ول کرد و با زن و بچه‌اش به اینجا آمد. در جنگ هم شرکت می‌کرد و پسرش عمار را با خودش می‌آورد. گفتم عمار را چرا می‌آوری؟ گفت پسرم بهتر از علی‌اصغر امام حسین (ع) که نیست! همچنین در عملیات شرکت می‌کرد.

من هم می‌گفتم اگر حمله شد، ما هم از جناب آقای اسحاقی به‌ زور اجازه می‌گیریم و می‌رویم شرکت می‌کنیم. در فاو گفت ما شما را لازم داریم. گفتم مدرک ندارم، چون آن‌موقع از افراد ما کسی که لیسانس داشت، مدرکش بالا بود و به او اجازه نمی‌دادند به خط مقدم برود، به‌خاطر تخصصش باید پشت جبهه می‌ماند. می‌گفتند او را لازم دارند. حتی آقای اسحاقی نمی‌دانست. آقای قاسمی و فرد دیگری هم آن‌موقع نمی‌دانست من چه مدرکی دارم. من گفتم پنجم ابتدایی دارم. بعدا آقای اسحاقی اعتراض کرد و گفت چرا دروغ گفتی! گفت دروغ حرام است. گفتم نه، دروغ نگفتم؛ من پنجم ابتدایی را خوانده‌ام.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار