نماینده مجلس مطرح کرد؛

لزوم تقویت دیپلماسی قضایی

گلرو با بیان اینکه دیپلماسی قضایی باید تقویت شود، گفت: در حوزه سیاست بین‌الملل هم دستگاه قضایی باید به جد وارد شود و دست برتر را نشان دهد چراکه به هر حال مدعی هستیم که به ناحق ما را متهم می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ - 24November 2021

لزوم تقویت دیپلماسی قضایی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس گلرو» رئیس گروه دوستی پارلمانی «ایران با فلسطین، اردن و بنین» در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به گفتمان جدید «دیپلماسی قضایی» که رئیس دستگاه قضا در دیدار اخیر با جمعی از سفرا و نمایندگان کشور‌های خارجی در تهران، اظهار داشت: یک بخش اعظم پیرو کار در حوزه‌های بین‌المللی مباحث حقوق بشری هست که سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و کمیته سوم سازمان ملل به آن تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دین مبین اسلام است و یک سیستم منحصر به فردی است، ادامه داد: ما در حوزه قضا مدعی هستیم و پیشرفت‌های خوبی هم داشتیم.

 نماینده مجلس با بیان اینکه ما در صحنه بین‌الملل و مباحث حقوق بشری متهمیم به جفا و به ناحق ما را متهم کرده‌اند، ادامه داد: از این رو ضرورت دارد تا ما دیپلماسی قضایی‌مان را تقویت کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با فلسطین، اردن و بنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم در قالب دیپلماسی قضایی ارتباط قضایی‌مان را با کشور‌های همسایه و اسلامی بیشتر کنیم همچنین باید در این فرآیند تبادل دانش و اطلاعات مدنظر قرار گیرد.

وی دیپلماسی قضایی را امری بسیار مهم دانست و بیان داشت: همچنین در حوزه سیاست بین‌الملل هم دستگاه قضایی باید به جد وارد شود و دست برتر را نشان دهد چراکه به هر حال مدعی هستیم که به ناحق ما را متهم می‌کنند لذا باید برویم و در گفتمان‌های بین‌المللی حرفمان را بزنیم.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار