مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

بسیج باور، فرهنگ و بینش است

«جعفری» با بیان اینکه بسیج بک باور، فرهنگ و بینش است، گفت: امروز هر فردی با هر اندیشه‌ای برای بسیج احترام قائل است و مانند مجموعه‌ای از جامعه شده است.
کد خبر: ۴۹۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ - 24November 2021

بسیج باور، فرهنگ و بینش است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگویی با بیان اینکه بسیج برای دفاع مقدس و جنگ ایجاد نشده، اظهار داشت: تشکیل بسیج به نگاه راهبردی امام (ره) و تفکر مردم‌سالاری ایشان مربوط می‌شود؛ بسیج یک مولود انقلاب است و بزرگترین دستاورد امام (ره) بود.

وی با اشاره به تمدن و فرهنگ غنی ایران اضافه کرد: این تمدن در طول سال‌ها بار محتوایی برای ملت ایران فراهم کرده است؛ پس از پیروزی انقلاب و به چالش انداختن نظام و اندیشه سلطه، آن‌ها به دنبال مدیریت جریان به نفع خود برآمدند که با بن‌بست مواجه شدند و جنگ را بر ما تحمیل کردند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی دفاع مقدس را از بی‌نظیرترین اتفاقات تاریخ ایران دانست و یادآور شد: این تاریخ ارزشمند باید محافظت و به نسل‌های آینده منتقل شود؛ یکی از وسایل انتقال ارزش‌ها موزه‌هاست که بزرگترین و مهمترین حوادث تاریخی و تمدنی را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند و تنها محل نگه‌داری اشیای تاریخی نیست بلکه یک آموزشگاه تعاملی برای پیوند گذشته مردم به امروز و امروز به گذشته است.

وی ادامه داد: در موزه دفاع مقدس وظیفه‌داریم که نیمرخی از این حماسه بزرگ را در قالب هنر، روایت و بهره‌گیری از تکنولوژی نو به مخاطبی که امروز سلیقه متفاوتی دارد، ارائه دهیم؛ امروز این موزه مدرن‌ترین موزه غرب آسیاست و گام کوچکی برای معرفی حماسه ملت ایران برداشته‌ایم.

جعفری همچنین حفاظت از دستاورد بسیجی و مانا کردن آن را در گرو ابزاری برخورد نکردن با بسیج دانست و تصریح کرد: بسیج یک باور، فرهنگ و بینش است و امروز هر فردی با هر اندیشه‌ای برای بسیج احترام قائل است و مانند مجموعه‌ای از جامعه شده است.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی با ابراز تأسف از ابزاری برخورد کردن با بسیج برای حفظ قدرت گفت: بسیج نقطه اتکای نظام است و الگویی برای جهان اسلام است و لذا خود بسیج یک دستاورد بزرگ است و باید آن را حفظ کرد و کاری کرد که نسل جوان نسبت به آن علاقه پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر کس خادم مردم باشد بسیجی است و صرف داشتن کارت مهم نیست افزود: فرهنگ بسیجی کشور را نجات خواهد داد و در آینده بن‌بستی نخواهیم داشت.

جعفری گفت: با تدبیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هر استان یک موزه دفاع مقدس ساخته می‌شود تا حماسه مردم آن استان در دفاع مقدس را در معرض نمایش بگذارد؛ تا امروز ۲۳ موزه شکل‌گرفته و تا سال ۱۴۰۴ به ۳۷ موزه خواهد رسید که یکی از آن‌ها موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس است که در صحرای طبس در حال ساخت است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار