رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای ترکمنستانی در آستانه نشست سران اکو

امیرعبداللهیان و همتای ترکمنستانی در آستانه نشست سران اکو در عشق آباد تلفنی گفتگو کردند.
کد خبر: ۴۹۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰ - 25November 2021

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای ترکمنستانی در آستانه نشست سران اکوبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (پنجشنبه) با «رشید مردوف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان در گفت‌وگویی تلفنی درباره روابط دو جانبه و برگزاری نشست سران اکو در عشق آباد در هفته پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به قربانقلی بردی محمدوف رئیس جمهور ترکمنستان، برای مساعدت به برگزاری موفق این اجلاس اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حضور آیت الله رئیسی در اجلاس سران اکو، این رویداد را فرصت مغتنمی برای گفت‌وگو درباره مسائل مورد علاقه و سطح بالای دو کشور برشمرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این تماس با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی فوق با حضور مقامات ارشد اقتصادی کشور‌های عضو اکو از جمله اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی و جلسات اقتصادی در وزارت خارجه ترکمنستان و نشست وزرای خارجه در روز شنبه، از حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های یاد شده و نشست اصلی (سران) تقدیر و تشکر و ابراز امیدواری کرد این نشست‌ها بیش از پیش در راستای توسعه و گسترش روابط و همکاری بین کشور‌های منطقه ثمربخش باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار