نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

مقابله با جنگ نرم نیازمند نقش‌آفرینی بسیج در عرصه فناوری دیجیتالی است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: امروز در عرصه جنگ نرم به یک دفاع جانانه نیاز داریم و جوانان قهرمان این میدان هستند که با اخلاص بسیجی در عرصه فناوری دیجیتالی به عرصه بیایند و جانانه دفاع کنند.
کد خبر: ۴۹۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ - 26November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج یک ودیعه ارزشمند در جامعه و عامل اجرایی مردمی بودن این نظام است و باعث شده مردم در عرصه عملیاتی نظام قرار بگیرند.

وی افزود: امروز نیز در سه عرصه «تقابل با دشمن»، «کمک به حل مشکلات جامعه» و «مدیریت آب کشاورزان» به فداکاری و حرکت بسیجی احتیاج داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در تقابل با دشمن؛ فلسفه تشکیل بسیج نیروی دفاعی است. امروز غیر از عرصه نظامی، در عرصه جنگ نرم نیز نیازمند به دفاع هستیم بیش از ۴۲ شبکه در دنیا به زبان فارسی علیه نظام ما سم‌پاشی می‌کنند تا نظام را از داخل بپوسانند.

علم‌الهدی تأکيد کرد: بسیج، موازنه قدرت و ارزیابی دشمن را از بین برده است. امروز در جریان جنگ نرم به یک دفاع جانانه نیاز داریم و جوانان قهرمان این میدان هستند که با اخلاص بسیجی در عرصه فناوری دیجیتالی به عرصه بیایند و جانانه دفاع کنند. دشمن می‌خواهد با جنگ نرم و ایجاد بحران داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را دچار چالش کند؛ بر همین اساس بسیج باید به میدان بیاید و فعال باشد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات اجتماعی گفت: از یک طرف گرفتار مسائل گرانی و مشکلات معیشتی هستیم که به دولت و دستگاه‌های حکومتی مربوط است. یک بخش نیز مربوط به سودجویی و دلال‌بازی است.

وی تصریح کرد: همه مشکل، کمبود نیست. مقابله با دلال‌بازی، جریان سودجویی و مقابله با احتکار کار بسیجی است. مسئولان دولتی فعالیت کنند تا با قدرت بسیج، تنظیم بازار عملی بشود.

امام جمعه مشهد بیان داشت: امروز در همه استان‌ها مشکل آب داریم که بخش عمده این مشکل نزولات آسمانی است. وقتی نزولات آسمانی کم هست، با تجمع و تحصن درست نمی‌شود. یک بخش مسئله آب مربوط به مدیریت کشور است که باید با نظام «میرآبی» این مشکل را حل کنند. چه بخواهیم و چه نخواهیم گرفتار خشکسالی شدیم، شما کشت را تغییر دهید.

وی ادامه داد: در جنوب خراسان رضوی، خود کشاورزان دنبال کشا محصولاتی بودند که آب زیاد نیاز نداشته باشد و درآمد خوبی داشته باشد.

علم‌الهدی گفت: عزیزان نخبه بسیجی در استان‌ها نوع آبیاری قطره‌ای را جایگزین آبیاری غرق‌آبی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز داشت: امام خمینی (ره) با صدور فرمان تشکیل جهاد سازندگی بسیاری از مشکلات کشاورزی را حل کردند و کشور را به خودکفایی گندم رساندند. بسیجیان با همان الگوی جهاد سازندگی، با ایجاد نظام نوین و ابتکارات جدید، مشکل آبیاری کشاورزان را حل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار