رئیس سازمان سیاسی عقیدتی ناجا:

یادواره شهدا در راستای اهداف و آرمان شهدا در جامعه شکل بگیرد

حجت‌الاسلام ادیانی گفت: لازم است برگزاری یادواره‌های شهدا در راستای اهداف و آرمان شهدا در جامعه شکل بگیرد تا نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
کد خبر: ۴۹۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ - 26November 2021

برگزاری یادواره شهدا در راستای اهداف و آرمان شهدا در جامعه شکل بگیردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان سیاسی عقیدتی ناجا در نخستین یادواره، شهدای بسیج ادارات شهرستان بابل ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: مهمترین اهداف شهدا تحقق بخشیدن به آرمان و ارزش‌های انقلاب در برقراری حکومت دین و کوتاه کردن دست اجانب از خاک کشور بوده است.

رئیس سازمان سیاسی عقیدتی ناجا افزود: برگزاری یادواره شهدا خوب است اما شرط کافی نیست که با برگزاری چنین یادواره‌هایی رفع تکلیف کنیم بلکه مسئولیت‌مان در مقابل شهدا بیشتر می‌شود؛ چرا که شهدا بدون هیچ چشم داشتی و بدون هیچ نام و نشانی در این راه گام برداشتند و حال نام و نشانشان نشات گرفته از گمنامی‌شان بوده است.

وی بیان کرد: شهدا راه صدساله را یک شبه پیمودند، چنین ستارگانی گنجینه‌هایی هستند که نام پرافتخارشان همیشه در تاریخ می‌درخشد، آنان جان خود را در طبق اخلاص می‌گذاشتند تا در میدان نبرد با دشمنان بجنگند و امروز جامعه مدیون ایثارگری این جوانان شایسته است و این شهدا بر ما حق سروری و آقایی دارند و ما باید از خونشان صیانت کنیم.

حجت الاسلام ادیانی اهداف شهدا را تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، در برقراری حکومت دین و کوتاه کردن دست اجانب از خاک کشور عنوان کرد و ادامه داد: شهدا گواهان زنده بر اعمال ما هستند که ما چگونه از خونشان حفاظت می‌کنیم.

رئیس سیاسی عقیدتی ناجا در بخش دیگری از سخنانش به دوران تاریک اصلاحات در کشور اشاره کرد و گفت: در این دوران جای ارزش و ضد ارزش ها تغییر کرد و بنیاد دارندگی برازندگی شد و با این تغییرات به تمام ارزش های شهدا نادیده گرفته شد.

این مسئول اضافه کرد: در دورانی که حکومت شاهنشاهی اسلامی در کشور حاکم شد برخی از ضد ارزش هایی چون برهنگی و آزادی جزو ارزش‌‌های جامعه اسلامی در این دوران شد؛ زمانی که سازمان امر به معروف به بهانه بازدارنده بودن سازندگی در جامعه اسلامی حذف شد فرهنگ شهادت کم رنگ شد و تفکر خشونت در میان مردم جای گرفت مردمی که در گذشته لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کرده بودند حال مسئولان و نمایندگان‌شان برای دست دوستی دادن با دشمنانشان برهم سبقت می‌گرفتند.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به مفهوم یادواره شهدا به عنوان بزرگداشت ارزش‌های شهادت و فرهنگ ایثار در جامعه اظهار داشت: اگر یادواره شهدا در راستای مفهومش در جامعه ای نمود نداشته باشد خنثی خواهد بود و لازم است که برگزاری یادواره شهدا در راستای اهداف و آرمان شهدا در جامعه شکل بگیرد تا نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها