رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

فساد موریانه‌وار بزرگترین صدمه را به انقلاب می‌زند

خدائیان گفت: فساد موریانه‌وار بدون آنکه کسی متوجه شود، بزرگ‌ترین صدمه را به انقلاب و نظام می‌زند و حال که خداوند توفیق خدمت در سنگر مقابله با این خطر عظیم داده باید با روحیه بسیجی از انقلاب اسلامی، این امانت بزرگ شهدا حفاظت کنیم.
کد خبر: ۴۹۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ - 27November 2021

فساد موریانه‌وار بزرگترین صدمه را به انقلاب می‌زندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی در نشست «بصیرت افزایی» که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ، تفکر و مکتب است که به یک قشر خاص اختصاص ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ویژگی‌های بسیجی بودن گفت: کسی می‌تواند ادعا کند که بسیجی است که مجاهد فی سبیل الله باشد. یعنی از جان، مال و آبروی خود به خاطر اسلام و ارزش‌های والای اسلامی بگذرد. فرهنگ بسیجی اگر در هر قشری از جامعه حاکم شود، آن قشر از بلایا مصونیت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در کار‌ها موفق باشیم، باید فرهنگ و روحیه بسیجی را پاسداری و حفظ کنیم.

خدائیان با تأکید بر این‌که با روحیه و فرهنگ بسیجی می‌توان بر مشکلات کشور غلبه کرد، خاطرنشان کرد: بسیج صرفا یک نیروی نظامی نیست بلکه نهادی است چند بعدی که به فراخور نیاز جامعه نقش آفرینی می‌کند. زمانی لازم بود نیرو‌های بسیجی سلاح به دست گرفته و بجنگند که در دوران دفاع مقدس شاهد افتخارآفرینی اقشار مختلف مردم در قالب نیروی بسیج مردمی بودیم و زمانی لازم است که واکسیناسیون را بر عهده بگیرند یا در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی اقدام کنند. در هر عرصه‌ای بسیج حضور پیدا کند، موفق عمل می‌کند.

وی با تأکید بر روحیه بسیجی در سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر در سازمان بازرسی کل کشور با همین عِده و عُده که داریم، بتوانیم فرهنگ بسیجی را حاکم کنیم و رنگ و بوی بسیجی داشته باشیم، قطعاً در انجام وظایف محوله و اصلاح امور موفق خواهیم شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اگر در سازمان بازرسی، فرهنگ بسیج، ایثار و فداکاری حاکم شود و با خلوص نیت فعالیت کنیم دیگر از جریان زر و زور نمی‌ترسیم و اگر به فسادی برخورد کرده‌ایم، قاطعانه با آن مبارزه می‌کنیم.

خدائیان با بیان اینکه ما در سازمان بازرسی کل کشور باید به تکلیف خود عمل کنیم، تصریح کرد: در سازمان بازرسی کل کشور و در انجام وظایف محوله اگر فسادی مشاهده کردیم با آن مبارزه می‌کنیم بدون توجه به موفقیت یا عدم موفقیت به تکلیف خود عمل می‌کنیم و در این مسیر دلسرد نخواهیم شد. مطمئناً اگر به تکلیف عمل کنیم و روحیه بسیجی را در خود حفظ کنیم در کار دچار سستی نمی‌شویم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه آنچه امروز به نظام لطمه می‌زند، فساد است، خاطرنشان کرد: فساد موریانه‌وار بدون آنکه کسی متوجه شود، بزرگ‌ترین صدمه را به انقلاب و نظام می‌زند و حال که خداوند توفیق خدمت در سنگر مقابله با این خطر عظیم داده باید با روحیه بسیجی از انقلاب اسلامی، این امانت بزرگ شهدا حفاظت کنیم.

در ادامه این نشست، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت بسیج و نقش‌آفرینی آن از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز گفت: اولین هدف جنگ تحمیلی، شکست انقلاب اسلامی بود و دشمن در ذیل این هدف، اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کرد.

وی ادامه داد: جبهه استکبار با تمام توان پشت ارتش صدام ایستاد، ولی شکست خورد. علت شکست هم این بود که آنچه غرب و شرق در برآورد اطلاعاتی توان نظامی ایران داشتند از جهات کمی بود و به توان رهبری امام خمینی (ره) در همه ابعاد و روحیه انقلابی مردم و همچنین عنصر برتر ساز بسیج توجه نداشتند.

سیاری در پایان با بیان اینکه «رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس استفاده از عنصر برترساز بسیج بود»، خاطرنشان کرد: امروز با حضور بسیج در همه عرصه‌ها و ایجاد همدلی و هم‌افزایی می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار