مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

انتشار بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان سمنان

«مصطفوی‌فر» گفت: بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس به چاپ رسیده است که حاکی از نهضت تولید کتاب دفاع مقدس در استان سمنان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ - 27November 2021

«فاطمه مصطفوی‌فر» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان اظهار داشت: ثبت خاطرات رزمندگان و شهدای دفاع مقدس بخشی از فرهنگ و هویت ملی ما است که گنجینه ارزشمندی برای جامعه و نسل‌های آینده خواهد بود.

وی در خصوص کتاب‌های چاپ شده در سال جاری گفت: از مجموع کتب چاپی و صوتی هدف‌گذاری شده برای چاپ و انتشار در سال جاری تا کنون ۳۵ عنوان بصورت چاپی به همراه دو اثر ترجمه شده به انگلیسی از سوی این اداره‌کل در حوزه کودک و نوجوان و داستان چاپ و منتشر شده است. در ضمن شش اثر کودک و نوجوان دیگر نیز به صورت کتاب‌های دو زبانه و سه زبانه (عربی، انگلیسی، سمنانی) در مرحله فیپا و صفحه آرایی نهایی جهت چاپ تا پایان سال در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

مصطفوی فر ادامه داد: ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس با بهره گیری از گویندگی و تدوین توسط نویسندگان و شاعران توانمند استان در زمینه‌های خاطره، داستان، شعر، کودک و نوجوان آماده و منتشر شده است.

وی ادامه داد: هر اثر پس از بررسی موضوع و محتوا، کارشناسی فنی، ادبی و نظامی، صفحه آرایی، رفع اشکال‌های احتمالی، صدور مجوز استانی و سازمانی، دریافت شابک و فیپا و در پایان چاپ و نشر آن توسط دفترادبیات و تاریخ دفاع مقدس انجام خواهد شد. امیدواریم به حول و قوه الهی تا پایان سال فرصتی که باقی است ۲۵ عنوان دیگر نیز چاپ و منتشر شود.

مصطفوی فر با اشاره به اهم فعالیت‌های حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در استان بیان داشت: برگزاری جشنواره شعر با ۲۵۰ اثر، جشنواره جایزه ادبی داستان کوتاه یوسف با ۱۲۰ اثر استانی و ارسال آثار منتخبین به مرحله کشوری، برگزاری ۳۵۰ نشست خاطره گویی در ادارات استان، برگزاری بیش از ۱۲۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس بصورت حضوری و مجازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت توانمند سازی نویسندگان و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و تخصصی از فعالیت‌های حوزه ادبیات و تاریخ این اداره کل است.

وی گفت: تا کنون بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس به چاپ رسید که خود حاکی از نهضت تولید کتاب دفاع مقدس در استان سمنان محسوب می‌شود. از این رو سعی داریم تا با حمایت و مشارکت‌های همه جانبه ادارات و دستگاه‌های فرهنگی استان این اقدام شایسته ادامه دار باشد.

مصطفوی فر ادامه داد: کتب مکتوب دفاع مقدس استان سمنان عمدتا از انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انتشارات صریر است. بعضی از آثار این اداره‌کل به چاپ سوم و بعضی چاپ پنجم رسیده با توجه به بودجه و هزینه‌های گزاف تصویرگری و چاپ بعضی از آثار این اداره کل هم رتبه ملی و تقدیری را در کشور کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها