نماینده مردم در مجلس:

زمان استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری گذشته است

عباس زاده مشکینی گفت: غرب که علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه ضد حقوق بشری در سازمان ملل متحد صادر می‌کند خود ناقض اصلی حقوق بشر در جهان است.
کد خبر: ۴۹۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ - 27November 2021

زمان استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری گذشته است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تصویب قطعنامه ضد حقوق بشری علیه کشورمان با پیگیری کانادا، اظهار داشت: معمولا در شرایط خاص برخی از کشور‌ها غربی با محوریت کانادا چنین تحرکاتی را انجام می‌دهند و در آستانه آغاز دور هفتم مذاکرات ایران با ۴+۱، آن‌ها قصد دارد تا از این طریق، جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ادامه داد: این اقدام غیرسازنده غربی‌ها کاملا قابل پیشبینی بود و انتظار می‌رفت تا در چنین نشستی قطعنامه ضد حقوق بشری علیه ایران داشته باشند. در ۴۰ سال گذشته اثبات شده است که استاندار دو گانه غربی‌ها در برخورد با مسائل حقوق بشری و تمام مواردی که درباره ایران بهانه می‌کنند بدون استناد کافی و مستدل بوده است.

عباس‌زاده مشکینی بیان کرد: منبع گزارشات آن‌ها اغلب برخی از رسانه‌های بدون هویت یا از کانال‌های وابسته به غرب است که تکلیفشان با جمهوری اسلامی مشخص است یا از مخالفان نظام است که هویتشان را مشخص کردند یا از کانال مرتبط با رژیم صهویستی است که مستندات حقوق بشری غربی‌ها اعتبار حقوقی ندارد و رسمی نیست.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر برای مقابله با ترانزیت آن هزاران شهیده داده است و در بحث مجازات با مصوبه مجلس صدور حکم اعدام به حداقل رسید. اطلاعات کشور‌های غربی در این حوزه غیر واقع بینانه است و همواره برخورد چندگانه با مساله حقوق بشر دارند.

وی اظهار کرد: غرب ناقض اصلی حقوق بشر در جهان است و در شرایط حساس کنونی جمهوری اسلامی را مورد تحریم‌های ظالمانه قرار دادند. مردم ایران متاسفانه در بسیاری از موارد قربانی تحرکات و اقدامات ضد بشری غربی‌ها شده است. جُرم مردم ایران این است که در سال ۱۳۵۷ خواستند از زیر سلطه غربی‌ها خارج شوند و مستقل زندگی کنند لذا جُرم ملت ایران، آزادی خواهی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جُرم مردم ایران این است که اجازه نداد منابعشان را غارت کنند؛ جرم مردم ایران عدالت خواهی، حمایت از مظلومان عالم، اعتراض به رژیم کودک کش صهیونیستی است که قطعنامه‌های سازمان ملل جلوی چشمان دنیا پاره می‌کند و آن‌ها را به سخره می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها با نظام جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر نظام مردم سالاری دینی و انقلاب مردم است مخالفت می‌کنند و به دنبال بهانه‌های حقوق بشری هستند. زمان استاندارد‌های دوگانه گذشته است و مردم دنیا این موضوعات را به خوبی می‌فهمند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار