انصاری:

بازنشستگان، سرمایه اجتماعی و پشتوانه بنیاد شهید هستند

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه بازنشستگان، سرمایه اجتماعی و پشتوانه بنیاد هستند، گفت: بازنشستگان به دلیل پیش‌کسوتی و تجربه، الگوی کارکنان امروز بنیاد هستند.
کد خبر: ۴۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ - 03July 2015

بازنشستگان، سرمایه اجتماعی و پشتوانه بنیاد شهید هستند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس،  مجمع عمومی عادی سالیانه کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز پنجشنبه، ۱۱ تیرماه ۹۴ با حضور سردار محسن انصاری قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدی نماینده وزارت کشور، اعضای هیئتمدیره کانون و جمعی از بازنشستگان بنیاد در سالن سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

محسن انصاری در این مراسم با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امیدوارم سیره و راه امامان را در هر مرحله از زندگی فردی و اجتماعی پیشه خود کنیم چراکه همه این بزرگواران، ما را به مکارم اخلاقی سفارش کردهاند، از امام حسن (ع) نیز نقل است که «نیکوترین نیکیها، اخلاق نیک است».

قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه بازنشسته آیینه تمام نمای یک شاغل است، افزود: بازنشستگی پایان تلاش نیست، بلکه آغاز یک تلاش دوباره است. بازنشستگان، سرمایه اجتماعی و پشتوانه بنیاد هستند چراکه آنها کارکنانی بودند که سختیهای دهه ۶۰ را تجربه کرده و سازمان را بنیانگذاری کردند، این کارکنان در زمان جنگ تحمیلی وظیفه خطیر پشتیبانی از رزمندگان و خانواده معظم شهدا را بر عهده داشتند و دارای تجربیات خدماتی و فرهنگی گرانسنگ، ذیقیمت و بسیار با ارزشی هستند.

محسن انصاری با تأکید بر اینکه این کارکنان به دلیل پیشکسوتی و تجربه، الگوی کارکنان امروز بنیاد هستند، ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، بازنشسته آیینه شاغل است و امروز نیز همه شاغلان بازنشستهها را آیینه تمام نمای خود میدانند. اگر امروز کانون بازنشستگان و اعضای آن فعال، پرطراوت، پرنشاط و پرتلاش باشند، شاغلین هم میآموزند که ارتباطات و کارکردهای خود را بانشاط و فعال کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه سازمان و بازنشسته، جلوگیری از قطع ارتباط متقابل و وابسته این دو از یکدیگر است. ارتباط بین سازمان، کانون و بازنشستگان باید همواره برقرار باشد چون این ایجاد ارتباط، اوج بهرهمندی شاغلین از بازنشستگان و همچنین بهرهمندی سازمان از این تجربیات است.

قائممقام بنیاد تأکید کرد: وظیفه کانون، ایجاد پیوند با سازمان و انتقال تجربیات و وظیفه سازمان، عدم فراموشی بازنشستگان و ترویج فرهنگ تکریم بازنشستگان است چون اگر مدیران امروز، بازنشستگان را تکریم کنند آینده خود را تکریم کردهاند.

محسن انصاری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر در هم آمیختن تجربه پیشکسوتان با نشاط جوانان، گفت: هنر آمیختن تجربه بازنشستگان با نشاط جوانان باید در کانون بازنشستگان و سازمان ما نیز وجود داشته باشد. بازنشسته وظیفه دارد خود را بشناساند و توانمندی خود را در این زمینه که وی سرمایه اجتماعی سازمان خود و حتی سایر سازمانها است را باور داشته باشد. کانون بازنشستگان نیز باید کاری کند که بازنشسته سازمان را هنوز منزل خود بداند، کماکان به سازمان خود حساسیت داشته باشد و با سازمان ارتباط برقرار کند؛ در این صورت است که پشتوانه بودن بازنشسته برای یک سازمان به ظهور و بروز میرسد.

وی با تأکید بر مدنظر قرار دادن نگهداشت سلامت جسم، روح و اعتقاد و بهبود درمانی بازنشسته، گفت: اگر بازنشسته و کانون به توانمندیهای خود باور داشته باشند، میتوانند پیوند لازم با سازمان را برقرار کرده و ارزشآفرینی لازم را ایجاد کنند.

قائممقام بنیاد اظهار داشت: سازمان ما بهصورت لحظهبهلحظه با ایثارگران در ارتباط است و امروز سازمانی میتواند به حیات خود ادامه دهد که با توجه به شرایط محیطی و نیازهای جامعه تحت پوشش خود بتواند در شیوهها و روشهای خود تغییرات لازم را ایجاد کند. سازمان یادگیرنده باید مرتباً نیازهای جامعه هدف خود را رصد کند. در این سازمان خلاقیت، نوآوری، استفاده از تجربیات و نیازمندی به الگوها دقیقاً احساس میشود.

انصاری با تأکید بر اینکه ما میتوانیم از پتانسیل بازنشستگی برای ادامه حیات خودمان استفاده کنیم، افزود: برای تغییر وضعیت ارتباط بازنشسته و سازمان از پیوسته به وابسته چارهای جز ارتباط این دو با یکدیگر نداریم و در طول حدود ۶ سال که از تأسیس این کانون و ثبت آن در وزارت کشور میگذرد، این ارتباط و پیوند برقرار بوده است.

قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان از شرکتکنندگان در انتخابات مجمع عمومی عادی سالیانه کانون بازنشستگان بنیاد خواست تا در این انتخابات فعالانه شرکت کنند و به کسانی رأی دهند که توانایی برقراری ارتباط با لایههای مختلف سازمان را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار