نماینده مردم در مجلس:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت لابی آمریکاست

حیدری با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت لابی آمریکاست، گفت: متأسفانه آژانس در ارتباط با ایران همواره ملاحظات سیاسی داشته و این ملاحظات سیاسی باعث می‌شود از مسیر اصلی و فنی منحرف شود.
کد خبر: ۴۹۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ - 28November 2021

آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت لابی آمریکاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به سفر اخیر دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، اظهار داشت: فلسفه وجود آژانس بررسی و مدیریت برنامه هسته‌ای در دنیا است انتظارمی رود که این نهاد بین‌المللی بی‌طرف رفتار کرده و تنها موضوعات هسته‌ای را در دنیا برنامه‌ریزی و نظارت کند.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس ادامه داد: متأسفانه آژانس در ارتباط با ایران همواره ملاحظات سیاسی داشته و این ملاحظات سیاسی باعث می‌شود از مسیر اصلی و فنی منحرف شود چرا که تحت تأثیر لابی آمریکایی و صهیونیستی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه آژانس تحت تأثیر لابی و فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی است راستی‌آزمایی‌های ایران را تائید کرده با این حال ملاحظات سیاسی باعث شده دستاوردهایش زیر سؤال برود.

 نماینده مجلس اظهار داشت: ایران کاملاً در چارچوب پروتکل‌ها و قوانین آژانس فعالیت هسته‌ای داشته از این رو هیچگونه نگرانی از این ناحیه نداریم، حتی در چارچوب برجام انجام بازرسی‌های بیشتر را پذیرفته‌ایم، اما از زمانی که تعهدات برجامی در قبال ما عملی نشد انتظار داریم آژانس از منافع هسته‌ای ما نیز دفاع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: انتظار می‌رود دیدار‌های گروسی با مقامات ایران کاملاً تخصصی و دور از مسائل سیاسی باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار