برگزاری یادواره شهیدان «شجاعیان» در امیرکلا + پوستر

یادواره شهیدان «سید علی اکبر» و «سید محمد شجاعیان» پنجشنبه یازدهم آذر در گلزار شهدای دیوکلای امیرکلای بابل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ - 28November 2021

برگزاری یادواره شهیدان «شجاعیان» در امیرکلا + پوستربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، یادواره شهیدان «سید علی اکبر» و «سید محمد شجاعیان» پنجشنبه یازدهم آذر از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ در گلزار شهدای دیوکلای امیرکلای بابل برگزار می‌شود.

این مراسم که به همت جبهه فرهنگی فاطمیون استان مازندران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، با سخنرانی و مدیحه‌سرایی همراه است.

در این یادواره همچنین از کتاب «امتحان نهایی» مجموعه خاطرات دانشجوی شهید «سید علی اکبر شجاعیان» با حضور خانواده‌های معزز شهدا و جمعی از نویسندگان و پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت استان مازندران رونمایی خواهد شد.

به گزارش دفاع‌پرس،  سردار شهید «سیدعلی اکبر شجاعیان» در ۱۳۳۹ در رکن‌کلای بابل در خانواده‌ای کشاورز متولد شد. دوره‌های ابتدایی و راهنمایی را در امیرکلا و دوره دبیرستان را در بابل با موفقیت گذراند و توانست در رشته تجربی دیپلم بگیرد. بعد از شرکت در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل قبول شد.

مدت دو سال را به تحصیل پرداخت. ولی عشق به جبهه نگذاشت شهید در دانشگاه بماند و به جبهه رفت. در مدتی که در جبهه بود دو بار از ناحیه دست راست و شکم مجروح شد، ولی پس از بهبودی به مناطق جنگی بازگشت و سرانجام در تاریخ سی‌ام فروردین ۱۳۶۶ در ماووت عراق به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار