معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی عنوان کرد؛

«بازی» یکی از ظرفیت‌های مهم برای گسترش حوزه کتاب و کتابخوانی است

رمضانی با بیان اینکه «ظرفیت های متعدد و متنوعی برای گسترش موضوع بازی و توسعه آن در کتابخانه‌های عمومی متصور هستیم» گفت: مقوله «بازی» یکی از ظرفیت‌های مهم برای گسترش حوزه کتاب و کتابخوانی است.
کد خبر: ۴۹۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ - 28November 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مهدی رمضانی» معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد در گفت‌وگو با سایت پنجمین دوره رویداد «جایزه بازی‌های جدی» اظهار داشت: ممکن است بسیاری از مخاطبان ما در بدو امر نتوانند بین «کتابخانه عمومی» و «بازی» ارتباط مشخصی پیدا کنند، اما باید بگویم که شبکه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با بیش از ۳۵۰۰ کتابخانه که در حال خدمت رسانی به مردم عزیز جوانان و نوجوانان و بچه‌ها هستند، هیچ گریزی ندارند مگر اینکه خدمات خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی توسعه دهند و خدمت رسانی کنند؛ اتفاق و فرایندی که در تمام دنیا در حال رخ دادن است.

وی افزود: امروز در «کتابخانه‌های مرکزی» ما که کتابخانه‌های نسل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستند ۵۰ عنوان خدمت در حال ارائه است که موضوع «بازی» یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن برای گسترش حوزه کتاب و کتابخوانی استفاده کرد و مدد گرفت. «بازی» مقوله ای فراگیر و پیچیده است که امروز همه آحاد مردم از جوانان، نوجوانان و بزرگتر ها به صورت فردی و گروهی با آن درگیرند و در حال استفاده از این فضا برای گذراندن اوقات فراغت خود هستند. به طوری که وقتی بحث بازی جدید پیش می‌آید و علاوه بر گذراندن اوقات فراغت، شکل گیری فضاهای واقعی و رئال هم در پی آن مطرح می‌شود؛ یعنی ما در حین بازی و در عمق و فرامتن بازی یک حادثه حقیقی وجود دارد که در بازی در حال جستجوی آن هستیم.

رمضانی تصریح کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کتابخانه‌های عمومی نیز علاقه‌مند به بهره بردن از این فرصت هستند و با مشارکت خود در این جشنواره تلاش می‌کنند که همراه سایر دستگاه‌ها برای توسعه این موضوع کمک کنند. بسیار امیدواریم و علاقه‌مند هستیم که اتفاق مثبتی با محور کتاب و کتابخوانی در حوزه بازی ها رقم بخورد و چشم امید داریم به این مسیر، ضمن اینکه ظرفیت های متعدد و متنوعی برای گسترش موضوع بازی و توسعه آن در کتابخانه های عمومی متصور هستیم که ان‌شالله با همکاری همه دستگاه‌های همکار و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بتوانیم این فضا را ایجاد کنیم.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد با اشاره به مشارکت گسترده دستگاه‌های مختلف در برگزاری «جایزه بازی‌های جدی» گفت: اتفاق مثبت دیگری که با این جشنواره در حال رخ دادن است هم افزایی دستگاه های مختلف در این حوزه بوده و همه دستگاه ها فارغ از مسئولیت خودشان وارد این فضا شده‌اند و آن را حمایت می‌کنند. انشاالله نتایج آن به نسل جوان ما، کودکان و نوجوانان ما که امید فردای کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی هستند، کمک کند.

رمضانی در پایان سخنان خود تاکید کرد: بدون تعارف اگر بخواهیم در حوزه کتاب و کتابخوانی اتفاقی را رقم بزنیم، هیچ گریزی وجود ندارد جز اینکه روی نسل جدید، کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کنیم و از آنها کمک به طلبیم.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان یکی از حامیان برگزاری پنجمین دوره «جایزه بازی‌های جدی» در برگزاری این رویداد مشارکت داشته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار