رئیس مرکز تولید واکسن فخرا:

واکسن فخرا نتیجه تلاش‌های شهید فخری‌زاده بود

کریمی گفت: ساخت واکسن فخرا یکی از نتایج تلاش‌های این شهید بود.
کد خبر: ۴۹۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ - 28November 2021

واکسن فخرا نتیجه تلاش‌های شهید فخری‌زاده بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «احمد کریمی» رئیس مرکز تولید واکسن فخرا در مراسم رونمایی از یادمان شهید فخری زاده با تاکید بر اینکه شهید فخری‌زاده از جمله نوابغ علمی کشور بود، اظهار داشت: شهید فخری‌زاده شش ماه قبل از ورود بیماری کرونا در جهان پیش‌بینی کرده بود که حادثه زیستی در جهان رخ خواهد داد.

وی افزود: با ورود بیماری کرونا و شروع مراحل تولید واکسن شخص شهید محسن فخری‌زاده پیش از شهادت داوطلب تست نخستین واکسنی بود که هنوز در مرحله اولیه بود.

کریمی با اشاره به تلاش‌های شهید فخری‌زاده در رابطه با مبارزه با کرونا تصریح کرد: در شهریور ماه سال ۹۹ بنده و این شهید والامقام نزد وزیر بهداشت رفتیم و نمکی وزیر بهداشت وقت گفت این اولین پلتفرم ویروس کشته برای بیماری کرونا است.

رئیس مرکز تولید واکسن فخرا تصریح کرد: بعد از آن فعالیت‌های خود را ادامه دادیم و شهید فخری‌زاده هر هفته پیگیر واکسن بود و اصرار به شروع کار داشت و بعد از شهادت ایشان کار ادامه پیدا کرد. بعد از این که واکسن به مرحله تست رسید اولین تست را بر روی فرزند او، مهدی فخری‌زاده انجام دادیم.‌ در حقیقت ساخت واکسن فخرا یکی از نتایج تلاش‌های این شهید بود.

در ادامه مراسم مهدی فخری‌زاده فرزند شهید گفت: امروز در نقطه‌ای هستیم که معراج شهید شد. پدر در زمانی شهید شد که شهادت تبدیل به یک آرزو شده است. در حقیقت پدر یک کربلایی دیگر را رقم زد.

وی در پایان یادآور شد: در حقیقت به این دلیل نقاطی مثل منطقه شهادت شهید فخری زاده را به یادگار نگه می‌داریم که ادامه راه شهدا هر روز برای ما یادآور شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها