استاندار آذربایجان شرقی:

حضور هموطنان ارمنی در صحنه‌های انقلاب نشان همبستگی ملی است

«خرّم» گفت: حضور هموطنان ارمنی در صحنه‌های مختلف انقلاب موید صدق نیت آنان در تحکیم همبستگی ملی است.
کد خبر: ۴۹۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ - 29November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «عابدین خرّم» استاندار آذربایجان شرقی امروز در دیدار خلیفه کل ارامنه آذربایجان حضور هموطنان ارمنی در صحنه‌های مختلف انقلاب را موید صدق نیت آنان در تحکیم همبستگی ملی دانست.

وی افزود: قدردان همبستگی ملی موجود بین پیروان ادیان توحیدی و مذاهب گوناگون زیر پرچم ایران هستیم و این تکلیف ما را برای خدمت به آحاد مردم دوچندان می‌کند.

این مسئول افزود: همه شهروندان ارامنه که در این کشور امن زندگی می‌کنند در دل ما جای دارند و امیدواریم این یکپارچگی و همبستگی زیر پرچم اسلام و ارزش‌های دینی برای اعتلای کشور گسترش یابد.

خرّم از آمادگی مدیریت استان برای رسیدگی به مسائل و مانع‌زدایی از کسب‌وکار‌ها و فعالیت‌های شهروندان ارمنی خبر داد و گفت: باید از ظرفیت تمام شهروندان استان در شکوفایی اقتصادی و فعالیت‌های اجتماعی بهره برد.

«اسقف گریگور چیفتچیان» خلیفه کل ارامنه آذربایجان هم در این دیدار بیان داشت: تاریخ صد‌ها ساله ارامنه در منطقه آذربایجان و آثار تاریخی موجود حکایت از همزیستی مسالمت‌آمیز ارامنه با مسلمانان در این دیار دارد.

وی متذکر شد: اگرچه جمعیت ارامنه در آذربایجان شرقی کم است؛ اما فعالیت‌های متنوعی داشته و در زمینه‌های مختلف صنعت، تولید، تجارت و ورزش فعال هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار