گزارش دفاع‌پرس از بازدید دانشجویان از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی؛

دانشگاه‌ها و ارگان‌ها باید بازدید از مراکز فرهنگی دفاع مقدس را در دستور کار قرار دهند

یک دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: دانشگاه‌ها و ارگان‌های مختلف باید بازدید از این مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۴۹۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۴ - 30November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس سراسر کشور، علاوه‌بر این‌که پاتوق پیشکسوتان دفاع مقدس به شمار می‌آیند، محلی برای آشنایی نسل‌های بعد از دفاع مقدس، با حماسه‌های این دوران هستند. در همین راستا ۱۳۰ نفر از دانشجویان دختر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در راستای گذراندن واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس»، از بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی بازدید کردند؛ بنابراین خبرنگار دفاع‌پرس در اراک به گفت‌وگو با ۲ نفر از این دانشجویان پرداخته است.

یکی از این دانشجویان «سودابه فردی» دانشجوی رشته مدیریت صنعتی است که تجربه بازدید خود از این مرکز فرهنگی را این‌گونه توصیف کرد: حقیقتاً دیدار خیلی جذابی برای من بود و خیلی افسوس خوردم که با وجود فضای معنوی که بر این‌جا حاکم است، چرا نتوانستم فرزندان خود را بیاورم. خوشبختانه راویان هم خیلی عالی توضیح دادند و همه‌چیز عالی بود.

روایت یک بازدید از نظر دانشجویان

وی با اشاره به این‌که می‌توان آثار بیشتری از شهدای استان مرکزی را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به نمایش گذاشت، گفت: این آثار می‌تواند تنها مختص به شهدای دفاع مقدس نباشد؛ بلکه شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت را هم شامل شود؛ چراکه بازدید‌کنندگان باید آثار بیشتری از شهدای گران‌قدر ببینند تا بهتر به این نکته پی ببرند که شهدا چه حماسه‌هایی را خلق کرده‌اند.

«فردی» با تأکید بر این‌که دانشگاه‌ها و ارگان‌های مختلف باید بازدید از این مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: جوانان و نوجوانانی که مورد تهاجم فرهنگی دشمن و هجمه‌های رسانه‌های معاند قرار دارند، باید متوجه شوند که ما چه جوان‌هایی داشتیم که برای ایران اسلامی جان شیرین خود را فدا کرده و چه خانواده‌هایی بودند که فرزندان عزیز خود را به‌خاطر اینکه ایران اسلامی سربلند و پیروز باشد، به جبهه‌ها فرستادند.

وی خاطرنشان کرد: آثار برجای مانده از شهدا، در واقع یک امانتی است که ما از آن‌ها نگهداری می‌کنیم و نمایش این آثار در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی، باعث می‌شود تا ما بیشتر از شهدا اثر بپذیریم.

«فردی» با اشاره به روایت‌هایی که درباره شهدا خوانده و یا از برخی راویان دفاع مقدس شنیده است، گفت: بعد از آن خیلی تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و واقعاً به این باور رسیده‌ام که شهیدان زنده‌اند.

روایت یک بازدید از نظر دانشجویان

«فاطمه دلشادی» یکی دیگر از دانشجویانی است که در راستای درس «آشنایی با دفاع مقدس»، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی حاضر شده و به بازدید از این مرکز پرداخت. وی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به برنامه‌های اجراشده در این مرکز فرهنگی و روایت‌گری‌های انجام‌شده، اظهار داشت: برنامه‌ها بسیار خوب و روایت‌گر‌ی‌ها بسیار عالی بودند و امروز جای خالی برگزای چنین برنامه‌هایی به شدت احساس می‌شود.

«دلشادی» با بیان این‌که ضرورت افزایش آثار به‌نمایش گذاشته شده در نگارخانه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی، خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کردم که همچین آثاری را در این نگارخانه وجود داشته باشد و از این‌که این توفیق را پیدا کردم تا برای بازدید به این‌جا بیایم خیلی خوشحالم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار