نماینده مردم در مجلس:

مذاکرات هسته‌ای در چارچوب قانون اقدام راهبردی انجام شود

مقتدایی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس چارچوب مذاکرات را مشخص کرده و مذاکره‌کنندگان باید در همین چارچوب عمل کنند، گفت: مذاکرات باید تأمین منافع ملت ایران بینجامد به این معنا که بتوانیم مبادلات کالایی، پولی و مالی بین‌المللی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۹۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ - 29November 2021

مذاکرات هسته‌ای در چارچوب قانون اقدام راهبردی انجام شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات ۴+۱ وین با جمهوری اسلامی ایران پیرامون برجام، اظهار داشت: آنچه که برای ما مسجل است اینکه مباحث مربوط به منافع ملی کشور باید در بالاترین سطح مورد توجه قرار گیرد. قانون اقدام راهبردی مجلس همین موضوع را مشخص کرده و مذاکره‌کنندگان باید در همین چارچوب عمل کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: بر این اساس، مذاکرات قرار است به تأمین منافع ملت ایران بینجامد به این معنا که بتوانیم مبادلات کالایی، پولی و مالی بین‌المللی داشته باشیم و بتوانیم آزادانه صادرات نفت داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین بتوانیم پول حاصل از صادرات نفت را منتقل کنیم و با بانک‌های دنیا ارتباط برقرار کنیم و تجار بتوانند به بهترین شکل فعالیت کنند، واردات و صادرات کشور تضمین و نیاز ایران تأمین شود.

مقتدایی یادآور شد: تیم مذاکره‌کننده با همین دستورالعمل در مذاکرات حضور پیدا می‌کند، ما اهل مذاکره هستیم کما اینکه پیش از این هم نشان دادیم عهدشکنی، پیمان‌شکنی و فریب‌کاری از سوی طرف‌های مقابل ما بوده و اکنون زمان آن رسیده که دولت‌های اروپایی به تعهد خود در برابر ایران عمل کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران به تعهدات خود عمل کرده و از طرف‌های مقابل خود طلبکار است بنابراین آن‌ها باید به وعده‌های خود عمل کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار