وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت تبلیغ افتخارآفرینی‌های ارتش انقلابی

«اسماعیلی» با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مکتبی، انقلابی و باعث افتخار کشور است، گفت: دستگاه‌های فرهنگی و هنری کشور در خدمت روایت افتخارآفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران باشند.
کد خبر: ۴۹۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ - 29November 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از تقریظ فرمانده معظم کل قوا بر گزارش عملکرد ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش اعزامی به اقیانوس اطلس، اظهار داشت: حضور من در این مراسم به نمایندگی از دولت و شخص رئیس جمهوری برای عرض تشکر و تقدیر از افتخار‌آفرینی ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش است.

وی با تاکید بر این که ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مکتبی و انقلابی و باعث افتخار کشور است، افزود: من اذعان دارم که مجموعه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ما نتوانستند افتخارآفرینی‌هایی که ارتش در صیانت از آب و خاک کشور کسب کرده را آنطور که باید پوشش دهند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه نسل جوان امروز باید در جریان رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس قرار گیرند، گفت: بسیاری از جوانان امروز جامعه ما دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و این وظیفه ما است که با فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود بستر معرفت افزایی نسل جوان را نسبت به دوران دفاع مقدس فراهم کنیم؛ البته کار‌های خوبی در این سال‌ها صورت گرفته، ولی این فعالیت‌ها با افتخارات بزرگی که ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس رقم زده است، فاصله بسیاری دارد؛ لذا ما باید نسبت به این مسئله توجه بیشتری داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند باید سینمای ما در تراز انقلاب اسلامی باشد، به مجموعه فارابی ماموریت دادیم ۱۵ فیلم متناسب با ارزش‌های فرهنگی و تاریخی به ویژه با موضوع شهدا تهیه و تولید کند. ما همچنین آمادگی کاملی برای همکاری با ارتش برای تولید آثار مختلف داریم. من قول می‌دهم حداقل ۲ فیلم از ۱۵ فیلم پیش‌بینی شده را در اختیار ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران قرار دهیم.

وی ادامه داد: حماسه بزرگی که اخیرا توسط ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش خلق شد به نظرم آنگونه که باید به جامعه مخاطب ارائه نشد. ناوگروه ۷۵ از کنار ۵۵ کشور بدون پهلوگیری عبور کرد و ده‌ها هزار کیلومتر را پیمود، ولی آنطور که باید به این مسئله به جهت تبلیغاتی پرداخته نشد. ارتش ماموریت خود را به نحو احسن انجام داده و افتخار آفریده، اما کار رسانه‌ای و تبلیغی آن برعهده ما و اصحاب رسانه است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این موقعیت که دشمن سعی دارد به ما القا کند که شما نمی‌توانید، دلیرمردان نیروی دریایی ارتش این افتخار بزرگ را خلق کردند و ما باید این افتخار را به خوبی به مردم خودمان و دنیا معرفی کنیم. من از همین جا اعلام می‌کنم که دستگاه‌های فرهنگی و هنری کشور در خدمت روایت افتخارآفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار