طی هفته‌های آینده آغاز می‌شود؛

اعزام محدود زائران ایرانی به سوریه

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که اعزام محدود زائران ایرانی به سوریه در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ - 29November 2021

اعزام محدود زائران ایرانی به سوریه آغاز می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه «علیرضا رشیدیان» رئیس سازمان حج و زیارت پیگیری‌های صورت گرفته در تهران را با توجه به صورتجلسه امضا شده با طرف سوری برای اعزام زائران ایرانی به دمشق تشریح کرد و پس از تبادل نظر درباره نحوه اعزام و بسته‌های زیارتی اعلام شد که اعزام مشتاقان زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) و حرم مطهر حضرت رقیه (س) به صورت محدود در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: اعزام زائران به اعتاب مقدسه در عراق ادامه خواهد یافت و تعداد استان‌هایی که وارد این چرخه شده اند در حال افزایش است.

وی ابراز امیدواری کرد که فعالیت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق نیز سرعت گیرد و بتواند خدمات مطلوب به زائران ارائه دهد.

حجت الاسلام نواب نیز بر ضرورت لزوم پایبندی و عمل به قوانین تاکید کرد و سپس به برخی از قوانین که زماندار است و برای همیشه نیست اشاره کرد و افزود: عوامل مختلف در قانونگذاری تأثیر دارد و به‌دلیل این تغییر شرایط ممکن است تأثیر خود را از دست بدهد.

وی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) و بیان برخی وقایع در صدر اسلام، تصریح کرد: انسان در همه حال باید به خدا توکل کند و به غیر او دل نبندد، امیدش تنها به حق تعالی باشد و همه چیز را از ذات الهی درخواست کند تا خداوند نیز برکاتش را نازل فرماید.

حجت الاسلام «صحبت‌الله رحمانی» معاون امور عتبات عالیات نیز گفت: در این مرحله برای اعزام زائران به دمشق تنها از فرودگاه امام خمینی (ره) برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار