معاون اجرایی ارتش:

ارتش یک دانشگاه قرآنی و معنویت‌محور است

امیر سرتیپ محمودی گفت: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ارتش یک دانشگاه قرآنی و معنویت‌محور و دارای ۳۰ هزار فعال قرآنی است.
کد خبر: ۴۹۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ - 30November 2021

ارتش یک دانشگاه قرآنی و معنویت‌محور استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین تجدید میثاق جامعه قرآنی ستاد ارتش و تجلیل از منتخبان چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم این ستاد که امروز (سه‌شنبه) در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم دشمن در عرصه فرهنگی، بهره‌گیری و به‌کارگیری آموزه‌های قرآنی، انقلابی و ملی است.

وی با بیان اینکه باید در تمامی مسائل و در هر شرایطی به قرآن کریم پناه برد و تا حد توان جامعه قرآنی را توسعه بخشید، گفت: در جامعه امروز مسئله مهم این است که به قرآن عمل کنیم و این کتاب آسمانی را به عنوان یک آموزه و سرمشق قرار دهیم.

معاون اجرایی ارتش قرآن را محور اصلی همه برنامه‌های ارتش خواند و تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی در سطح ارتش هر ساله از رشد قابل توجهی برخوردار است. شما عزیزان قرآنی بدانید از زمانی که وارد حریم معنوی و نورانی قرآن کریم شده‌اید یک لطف ویژه از طرف خداوند شامل حال‌تان شده که در خدمت قرآن هستید و شاید این سعادت نصیب بسیاری از انسان‌ها نشود.

امیر محمودی با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام بیش از پیش نیاز به وحدت، علم، خودباوری، پیشرفت و استقامت دارد، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در پناه و فهم قرآن و با عمل و اجرای دستورات الهی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنیم. همه مسلمانان جهان اگر به خودباوری، وحدت و بازگشت به هویت اسلامی برسند، می‌توانند مسیر آینده کشور‌های اسلامی را بهتر از امروز بسازند.

در ادامه حجت‌الاسلام «احمد دهدار» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، قرآن را مبدأ تمام تحولات ایمانی، اخلاقی و رفتاری خواند و گفت: هر کجا که محور کارهای‌مان قرآن باشد و به آموزه‌های قرآن و توصیه‌های مقام معظم رهبری در تبعیت از قرآن عمل شده، ما موفق و پیروز شدیم و دشمن نتوانسته به اهدافش برسد. داروی همه بیماری‌ها و حل مشکلات قرآن کریم است.

وی ادامه داد: چشم‌انداز اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش تبلیغ و تبیین قرآن‌پژوهی، نمازآموزی و بصیرت‌افزایی در سطح ارتش است و محور تمام برنامه‌های تربیتی و بصیرتی ما قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همه ما را به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه سفارش کرده‌اند، افزود: اصول و چارچوب کار ما جامه عمل پوشاندن به فرامین امام (ره) و مقام معظم رهبری و بسط و توسعه مبانی و مباحث قرآنی است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش همچنین با اشاره به اینکه سبک زندگی هرجامعه‌ای نشأت گرفته از فرهنگ حاکم بر آن جامعه است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران سبک زندگی از آموزه‌های دینی، قرآن و فرهنگ اصیل ایرانی نشأت می‌گیرد و ما این سبک زندگی را جلو می‌بریم و به آن افتخار می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان به آن خدشه‌ای وارد کنند.

در پایان این مراسم از نفرات برگزیده چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن ستاد ارتش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها