نگاهداری:

پژوهشگران باید اخلاص و فرهنگ بسیجی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج، اخلاص و فرهنگ بسیجی را مهم‌ترین مولفه‌هایی دانست که باید سرلوحه پژوهشگران این مرکز قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ - 01December 2021

پژوهشگران اخلاص و فرهنگ بسیجی را سرلوحه خود قرار دهندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم هفته بسیج شنبه (۶ آذر) با حضور «بابک نگاهداری» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران، پژوهشگران و کارکنان این مرکز برگزار شد.

نگاهداری در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: آموزه‌های دین مبین اسلام که از آیات قرآن، احادیث و روایت‌ها به دست آمده، نشان می‌دهد که دین برکار جمعی و مشارکتی تاکید دارد.

وی افزود: بر اساس همین آموزه‌های دین اسلام، امام خمینی (ره) هم در ابتدای انقلاب با توجه به تعدد مشکلات کشور، فرمان تشکیل بسیج و گسترش اقدامات جمعی را صادر کردند.

نگاهداری گفت: بسیج مختص به حوزه امنیتی و نظامی نیست و همه حوزه‌ها را در بر می‌گیرد و با پایان دفاع مقدس هم این اتفاق رخ داد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیج و فرهنگ بسیجی در حوزه‌های علمی، پزشکی، فضایی و دیگر حوزه‌ها دستاورد‌های زیادی را برای کشور به دست آورده و مایه افتخار برای ملت ایران شده است.

وی با تاکید بر این مسئله که صحنه حضور بسیج همه ابعاد جامعه را در بر می‌گیرد گفت: فرهنگی بسیجی در جامعه باید گسترش پیدا کند و صرفا به عضویت در سازمان بسیج اکتفا نشود.

نگاهداری در ادامه سخنان خود به تشریح سه مولفه مهم فرهنگ بسیجی پرداخت و گفت: بصیرت اولین مولفه فرهنگ بسیجی است. بصیرت به این معنا است که در مسائل مختلف جامعه، فرد بسیجی باید هوشمندانه تحولات را شناخته و با درک شرایط و مقتضیات زمان صحیح عمل کند.

وی تصریح کرد: مولفه دوم فرهنگ بسیجی ولایت مداری و ولایت پذیری است. بسیجی باید نگاه و خواست رهبر انقلاب را شناخته و مبتنی بر این جهت گیری و راهنما، عمل کند.

وی افزود: اخلاص از دیگر مولفه‌های فرهنگ بسیجی است. اگر فرد بصیرت داشته باشد و خواست رهبر معظم انقلاب را هم بشناسد، اما اخلاص نداشته باشد کار به ثمر نخواهد رسید. اثر گذاری اقدامات منوط به اخلاص در کار است.

نگاهداری با بیان اینکه در کار‌های پژوهشی و تهیه گزارش ها، پژوهشگران مرکز باید اخلاص و فرهنگ بسیجی را سرلوحه خود قرار دهند، گفت: مهم‌ترین اولویت حال حاضر بسیجیان جهاد تبیین است چرا که امروز دنیا، دنیای روایت‌ها است و دشمنان انقلاب اسلامی سعی می‌کنند روایت‌های جعلی از اتفاقات جامعه ارائه کنند. نیرو‌های انقلابی، پژوهشی و فکری مرکز در جهاد تبیین وارد شده و مسائل را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار