فرمانده سپاه استان البرز:

مصلای شهرستان طالقان به همت سپاه در حال ساخت است

سردار «حیدرنیا» گفت: مصلای شهرستان طالقان به همت سپاه استان البرز در حال ساخت بوده و بیش از 70 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر: ۴۹۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ - 01December 2021

مصلای شهرستان طالقان به همت سپاه در حال ساخت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، سردار «علیرضا حیدرنیا» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز پیش از ظهر امروز در اولین همایش استانی نماز که در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی کرج، برگزار شد، در خصوص اقدامات سپاه در حوزه زیرساختی در چند سال اخیر از مرمت و بازسازی و تجهیز حسینیه کریم اهل‌بیت (ع) در ستاد سپاه این استان خبر داد و اظهار داشت: اکنون این حسینیه از وضعیت مناسبی برخوردار است. 

وی با اشاره به تعمیر، مرمت و بازسازی حسینیه امام خمینی (ره) سپاه ناحیه امام حسین (ع) و وضعیت مناسب کنونی آن مطرح کرد: تجهیز نمازخانه فرودگاه بین‌المللی پیام و سرویس‌های بهداشتی و اقلام آن‌ها و نیز مرمت و بازسازی نمازخانه لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) با هزینه‌ای بالغ‌بر 300 میلیون تومان نیز طی این چند سال صورت گرفته است. نمازخانه‌های نواحی امام سجاد (ع) و طالقان نیز از وضعیت مطلوب و مناسبی برخوردار هستند.

فرمانده سپاه استان البرز اذعان داشت: تقریباً تمامی نواحی و رده‌های سپاه استان البرز دارای نمازخانه‌های آبرومند هستند و مشکلی از این نظر وجود ندارد. در خصوص اقدامات برون‌سازمانی سپاه نیز می‌توان گفت که البرز تنها استانی است که سپاه آن اقدام به ساخت مصلای یک شهرستان کرده است. مصلای شهرستان طالقان به همت سپاه این استان با اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد تومان از بودجه سازندگی در حال ساخت بوده و بیش از 70 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است و تلاش می‌کنیم تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

سردار حیدرنیا با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهرستان طالقان ادامه داد: با توجه به نیاز مردم و گردشگر به مکانی برای اقامه نماز، مسجد صاحب‌الزمان (عج) در این شهرستان احداث و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد. در راستای احداث خانه‌های عالم و مساجد در مناطق محروم و کم برخوردار نیز تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و سپاه و بسیج با همکاری خیرین بیش از 170 میلیارد تومان برای احداث، مرمت و تجهیز مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های عالم در همه شهرستان‌های البرز هزینه کرده است.

وی ساخت و مرمت بیش ۱۵۰ مسجد و احداث 76 خانه عالم در کنار مسجد را از دیگر اقدامات سپاه و بسیج عنوان کرد و بیان داشت: البرز ازجمله استان‌های پیشرو در بحث ترویج نماز است با وجود اینکه زیرساخت‌های این استان متناسب با جمعیت آن رشد نکرده است. تلاش‌های بسیاری در این سال‌ها صورت گرفته اما زیرساخت‌های معنوی مساجد، حسینیه‌ها و تکایا پیشرفت چندانی نکرده که تمرکز ما بر جبران این عقب‌ماندگی در سال‌های آینده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار