نماینده مردم در مجلس:

انگلیس دچار خطای راهبردی در مقابل ایران شده است

رحیمی‌جهان آبادی گفت: انگلیسی‌ها دچار خطای راهبردی در مقابل ایران شده اند و در موضوع برجام، اجرا کننده سیاست‌های آمریکا هستند.
کد خبر: ۴۹۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ - 01December 2021

انگلیس دچار خطای راهبردی در مقابل ایران شده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به اهداف پشت پرده یادداشت ضدایرانی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و انگلیس، اظهار داشت: اسرائیلی‌ها تمایل دارند خطر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را جدی و واقعی به افکار عمومی دنیا القاء کنند لذا تلاش می‌کنند کشور‌های غربی را با خودشان همراه کنند.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: باید اذعان کرد نیازی به تلاش متشترک انگلیس و اسرائیل برای مقابله با دستیابی به سلاح اتمی توسط کشورمان نیست، زیرا سلاح اتمی در دکترین جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و از حیث شرعی نیز حرام است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای توانایی نظامی و نفوذ سیاسی و معنوی در منطقه است و می‌تواند اسرائیل را تحت فشار قرار دهد، ادامه داد: در واقع قدرت موشکی کشورمان در حدی است که بازدارندگی ایجاد کند؛ توانایی ارتش ایران نیز در حدی است که خطر را از مرز‌ها دور کند لذا دلیلی وجود ندارد به سمت تولید سلاحی برویم که جزء خسارت برای بشریت، دستاوردی ندارد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد رژیم صهیونیستی سلاح اتمی را ابزار بازدارندگی و دفاعی برای خودش می‌داند و فکر می‌کند همه کشور‌ها درصدد دستیابی به این مهم هستند.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه انگلیسی‌ها با این اقدام دچار خطای راهبردی شده اند، گفت: در این میان باید یادآور شد انگلیسی‌ها در این یادداشت ضدایرانی، حرف آمریکایی‌ها را می‌زنند، زیرا آن‌ها نماینده کاخ سفید در منطقه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیوند هر کدام از کشور‌های غربی با اسرائیل جز تنش نتیجه دیگری نداشته است لذا انگلیس مسیر اشتباهی را طی می‌کند که صرفا برای افزایش فشار بر ایران و تامین نظر ایالات متحده است، خاطرنشان کرد: اگر انگلیسی‌ها از در دوستی وارد مذاکره با ایران شده اند، نباید با کشورمان وارد تنش شوند و در تله رژیم صهیونیستی قرار بگیرند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار