مسئول حوزه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

جشنواره فانوس، بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت هنرمندان استان است

حجت‌الاسلام «هادیان» گفت: میزبانی مشهدالرضا (ع) از پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس، فرصت مغتنمی برای جامعه هنرمندان خراسان رضوی است که با توجه به ملی بودن جشنواره فانوس، از آن برای نمایش دستاوردها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان استفاده کنند.
کد خبر: ۴۹۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ - 02December 2021

جشنواره فانوس، بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت هنرمندان استان است

حجت‌الاسلام «محسن هادیان» مسئول حوزه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و رئیس کمیته نظارت جشنواره ملی فانوس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: نخستین دوره از جشنواره هنری سینمایی فانوس در سال ۱۳۹۶ در حالی با اخذ ۶۴۷ اثر برگزار شد که امروزه عرصه‎های ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره از سینما و تلویزیون تا رادیو و پادکست گسترده شده و شمار آثار ارسالی نیز از ۵ هزار اثر فراتر رفته است و با دقت در رده سنی جامعه هنرمندان حاضر در دوره پنجم نیز مشاهده می‌کنیم که عمدتاً از نسل جوان هستند که این امر ذاتاً مؤید موفقیت راهبرد حاکم بر جشنواره است.

وی افزود: میزبانی مشهدالرضا از جشنواره پنجم فرصت مغتنمی برای جامعه هنرمندان خراسان رضوی است که با توجه به ملی بودن جشنواره فانوس، از آن برای نمایش دستاوردها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان استفاده کنند. سرداران شهید و پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس که امروزه بعضاً در مظلومیت و غربت زندگی می‌کنند، همان دلاورمردانی هستند که در جبهه‌های عزت و شرف حماسه می‌آفریدند و می‌توان از جشنواره ملی فانوس به‌عنوان فرصتی برای به نمایش گذاشتن این ایثارگری‌ها و جانفشانی‎ها استفاده کرد.

مسئول حوزه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به سؤالی درخصوص راهکارهای معرفی کارآمد جشنواره‌های هنر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه تا باید در این عرصه به‌طور جدی واردعمل شوند. ما هرچه داریم به برکت خون‌های پاک شهدای دفاع مقدس و مدافعان امنیت و سلامت است و بر همین اساس همه فعالان هنری، اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه به خاطر حقی که از ناحیه ایثارگری‌های شهدا بر ذمه آنان است باید با روحیه عمل به تکلیف، خود را مقید به پرداختن به جشنواره‌های مبتنی بر هنر انقلاب اسلامی و ترویج و معرفی این فرهنگ بدانند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بهره‌گیری از ظرفیت دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف ادامه داد: متأسفانه حقیقت آن است که مقوله فرهنگ علی‌رغم اهمیت راهبردی آن، همواره محجور بوده است و معضل کمبود بودجه در این عرصه، یک مقوله تکراری است. در شرایطی که امام انقلاب اسلامی در حال حاضر، به‌صراحت از جنگ به‌عنوان یک گنج تمام‌نشدنی یاد می‌کنند و کاوش در ذخایر آن را یک وظیفه همگانی می‌دانند اما گاهی اوقات شاهد هستیم که حتی به جشنواره‌های فرهنگی و هنری نظیر «عمار» و «فانوس» کم‌توجهی و بی‌مهری‌هایی صورت می‌گیرد و بعضی از هنرمندان متأثر از جذابیت‌های ظاهری جشنواره‌های هنری خارجی، آثار خود را در قالب‌هایی تولید می‌کنند که مبتنی بر سیاه نمایی و نادیده گرفتن پیشرفت تا باشد و به مذاق جبهه فرهنگی معاندان خوش بیاید.

رئیس کمیته نظارت جشنواره ملی فانوس در انتها ابراز امیدواری کرد: هدف دشمن در جنگ نرم این است که با تحریف ارزش‎ها در فضای فرهنگی جامعه انحراف ایجاد کند و ما نیز از خداوند متعال می‎خواهیم که به برکت عنایات شهدا، ما را در مسیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یاری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار