دستور رئیس جمهور برای تهیه سریع داروی مورد نیاز بیماران «اس ام ای»

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: داروی مورد نیاز بیماران «اس ام ای» در اسرع وقت برای یک دوره زمانی میان‌مدت و بلندمدت تهیه و در اختیار خانواده بیماران قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ - 02December 2021

حجت‌الاسلام رئیسی: داروی مورد نیاز بیماران «اس ام ای» در اسرع وقت تهیه شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه جلسه فوق‌العاده دولت برای بررسی بودجه ۱۴۰۱، با تعدادی از نمایندگان خانواده‌های بیماران SMA دیدار و درباره نیاز‌ها و مشکلاتشان گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار پس از شنیدن دغدغه‌ها و نگرانی خانواده بیماران و گزارش وزیر بهداشت و مسئولین ذی‌ربط در زمینه روش‌های تأمین دارو برای بیماران خاص از جمله SMA دستور داد، داروی مورد نیاز بیماران در اسرع وقت برای یک دوره زمانی میان‌مدت و بلندمدت تهیه و با سازوکار مناسب در اختیار خانواده بیماران قرار گیرد و همزمان مراکز دانشگاهی و دانش‌بنیان نیز، اثربخشی آن را مورد بررسی قرار دهند تا بعد از اتمام این دوره، تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

حجت‌الاسلام رئیسی بیماران خاص را فرزندان خود و اعضای دولت دانست و گفت: دولت رسیدگی و تأمین دارو‌های بیماران به‌ویژه بیماری‌های خاص را وظیفه خود می‌داند و باید هر کاری که برای کاهش آلام خانواده‌ها و درمان فرزندانشان لازم است انجام شود.

رئیس جمهور خطاب به وزیر بهداشت گفت: اکنون که در حال تدوین بودجه ۱۴۰۱ هستیم، اعتبار مورد نیاز و ضروری برای بیماری‌های خاص را هم پیشنهاد بدهید که در بودجه گنجانده شود.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین از مسئولان وزارت بهداشت خواست با همت مضاعف تلاش کنند تا مشکل و دغدغه خانواده بیماران حل شود و توجه داشته باشند که زیاد شدن تعداد بیمار از مسئولیت آن‌ها نمی‌کاهد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها