ادامه لفاظی و شلوغ‌کاری مقامات صهیونیستی علیه ایران

در ادامه لفاظی‌ها و شلوغ کاری‌های مقامات صهیونیست علیه ایران همزمان با مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، رئیس سازمان موساد نیز درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرد.
کد خبر: ۴۹۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ - 03December 2021

ادامه لفاظی و شلوغ‌کاری مقامات صهیونیستی علیه ایران؛ این بار رئیس موسادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دیوید بارنیع» رئیس سازمان جاسوسی موساد در ادامه لفاظی‌ها و شلوغ کاری‌های مقامات رژیم صهیونیستی همزمان با مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران و تلاش برای متوقف کردن آن مدعی شد که تل آویو هرکاری لازم باشد می‌کند تا مطمئن شود که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

براساس گزارش هاآرتص، بارنیع در مراسمی در مقر این سازمان در بیت المقدس در کنار نفتالی بنت نخست وزیر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت: ایران هرگز سلاح اتمی نخواهد داشت، نه در سال‌های آینده و نه هیچوقت.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که ایران بار‌ها تاکید کرده هرگز به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نبوده و تمامی فعالیت‌های هسته‌ای این کشور در جهت صلح آمیز و زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن ایران به تلاش برای باج‌گیری هسته‌ای، خواستار توقف مذاکرات غیرمستقیم واشنگتن با تهران شده بود. بنت در این تماس ضمن متهم کردن ایران به «باج‌گیری اتمی» به‌عنوان تاکتیک برای مذاکره در وین، خواستار توقف فوری مذاکرات وین و اعمال تدابیر سخت علیه ایران شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان بلافاصله به اظهارات بنت پاسخ داد و تصریح کرد: هیأت‌ها در وین، از اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیوئیستی دستور نخواهند گرفت.

در عین حال هاآرتص با اشاره به اظهارات بارنیع نوشت، مقامات ارشد اسرائیلی طی هفته‌های گذشته در نشست‌های خصوصی تاکید کردند که تل آویو هیچ طرح مستقلی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران ندارد و مشخص نیست بارنیع از چه چیزی صحبت می‌کند.

رئیس موساد که معمولا به صورت عمومی و درمقابل دوربین‌ها صحبت نمی‌کند در ادامه ادعا کرد، ایران به اورانیوم ۶۰ درصدی برای اهداف غیرنظامی نیازی ندارد، یا به سه سایت با هزاران سانترفیوژ مگر اینکه به دنبال بمب اتمی باشد.

شبکه رسمی تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌تر به صراحت از تلاش‌های همه جانبه تل‌آویو برای کارشکنی و به شکست کشاندن مذاکرات وین خبر داد.

شبکه «کان ۱۱» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت نفتالی بنت نه تنها برای جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام، که برای جلوگیری از دستیابی به هرگونه توافق موقت یا مرحله‌ای طرف‌های مذاکره‌کننده در وین، تلاش‌های دیپلماتیک انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها